| کد خبر: 176113 |

◄ 30درصد تجهیزات مترو در ایران قابل ساخت هستند

80درصد ساخت مترو بومی است و 30درصد تجهیزات مترو در ایران قابل ساخت هستند. محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر گفت: پروژه‌های مترو پروژه‌هایی هستند که باعث ایجاد اشتغال، صرفه‌جویی در سوخت و وقت مردم می‌شوند. این پروژه‌ها سود بالایی دارند و همه دست‌اندرکاران باید در اجراشدن آن‌ها کمک کنند.

تین نیوز

80درصد ساخت مترو بومی است و 30درصد تجهیزات مترو در ایران قابل ساخت هستند. محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران با اعلام این خبر گفت: پروژه‌های مترو پروژه‌هایی هستند که باعث ایجاد اشتغال، صرفه‌جویی در سوخت و وقت مردم می‌شوند. این پروژه‌ها سود بالایی دارند و همه دست‌اندرکاران باید در اجراشدن آن‌ها کمک کنند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، در مراسم انعقاد قرارداد «طرح توسعه حمل‌ونقل ریلی درون‌شهری در تهران و هشت کلان‌شهر» که با حضور شهردار تهران و وزیر نفت برگزار شد، بابیان اینکه خوشحالم که یکی از عقلانی‌ترین قراردادهای موجود در کشور امشب منعقد می‌شود، گفت: امیدوارم بتوانیم این قرارداد را به اجرا برسانیم چراکه این طرح موجب گسترش حمل‌ونقل ریلی در کشورمان می‌شود.

او افزود: یادی کنیم از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که باید او را پدر این حرکت در کشور بدانیم البته تصمیم ساخت قطار شهری تهران مربوط به قبل از انقلاب و سال ۱۳۵۴ است و تا اول انقلاب فقط ۳۰۰ متر خط مترو در تهران ساخته‌شده بود اما این روند بعد از انقلاب تا سال ۱۳۶۰ متوقف شد و درنهایت با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری، شیبانی و نمایندگان ایران از دولت تقاضا شد شرکت مترو تهران مجدداً فعالیت خود را آغاز کند.

رئیس شورای‌شهر تهران ادامه داد: پس‌ازاین مرحله ادامه کار شرکت مترو تهران در دولت تصویب شد البته با شرط فعالیت بدون کمک دولت. بازهم آیت‌الله هاشمی پس از مدتی از دولت بودجه گرفت و بحث TOD که امروز از افتخارات ماست، آغاز شد همچنین مترو با وام ۵ میلیاردتومانی از بانک‌ها به کار خود ادامه داد تا جایی که امروز صاحب ۹ شرکت قطار شهری در کشور هستیم.

هاشمی تصریح کرد: درحال‌حاضر تهران ۷ خط، مشهد ۲ خط، تبریز و اصفهان یک خط مترو و کرمانشاه، کرج، قم و اهواز هم درحال ساخت خطوط مترو هستند و باید این اتفاق در کشور را به فال نیک بگیریم.

به گفته او پس از اجراشدن این قرارداد در تهران ۱۲ خط مترو به طول ۴۲۵ کیلومتر خواهیم داشت که ۴ خط متصل به شهرهای اقماری است. همچنین در ۲۰ سال آینده خطوط مترو کشور از مرز هزار متر عبور می‌کند و روزانه ۱۵ میلیون سفر با راه‌آهن شهری خواهیم داشت که البته این اتفاق نیازمند کمک جدی و بدون دریغ وزارت نفت است.

رئیس شورای‌شهر تهران افزود: طبق قانون ۵۰ درصد از هزینه مترو شهری را شهرداری‌ها متحمل می‌شوند البته فراموش نکنیم که ایستگاه‌های مترو را می‌توانیم با کمک بخش‌خصوصی بسازیم. ۵۰ درصد دیگر از هزینه‌های مترو را دولت باید پرداخت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.