| کد خبر: 175489 |

◄ طنین نوای «دست های بینا» در متروی تهران به مناسبت روز جهانی عصای سفید

به مناسبت روز جهانی عصای سفید، ویژه برنامه «دست های بینا» در ایستگاه متروی امام برگزار شد.

تین نیوز

معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اعلام این خبر گفت: «به مناسبت روز جهانی عصای سفید و بزرگداشت و ارج نهادن به روشندلان عزیز، برنامه فرهنگی و هنری «دست های بینا» در ایستگاه متروی امام برگزار شد.»

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از شرکت بهره‌برداری متروی تهران، احسان بیسادی هدف از برگزاری این ویژه برنامه را شناساندن قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و شان و منزلت اجتماعی روشندلان عنوان کرد و افزود: «روشندلان در عرصه‌های مختلف مانند مسایل فرهنگی و اجتماعی همواره شایستگی و توانمندی خود را به اثبات رسانده اند و در واقع روز عصای سفید، فرصت مغتنمی است که تنها برخی از توانمندی‌های روشندلان جامعه به تصویر کشیده شود.»

بیسادی تصریح کرد: این روز فرصتی مغتنم برای احقاق حقوق و طرح مطالبات روشندلان است چراکه اگر امکانات لازم برای نابینایان فراهم شود آنها هم می‌توانند همسطح سایر مردم در طی مسیر شکوفایی استعدادها و توانایی‌ها خود گام بردارند.

 به همین دلیل گذرگاه‌های فرهنگی مترو بستر مناسبی برای به تصویر کشیدن توانمندی روشندلان عزیز به‌ویژه در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.»

بیسادی در تشریح برنامه «دست های بینا» گفت: «در این برنامه که با مشارکت انجمن خیریه عصای سفید و با حضور مسافران شهر زیرزمینی در ایستگاه امام اجرا شد، گروه موسیقی «عصای سفید» متشکل از سی نفر از روشندلان هنرمند، با خواندن قطعات کلاسیک و تصنیف‌های قدیمی به اجرای موسیقی و سرود پرداختند. هم‌چنین شاهنامه‌خوانی بخش دیگری از برنامه «دست های بینا» بود که توسط خانم مقدم، مربی گروه روشندلان اجرا گردید. هم‌چنین مهمانان برنامه شنونده اجرای موسیقی سنتی گروه دیگری از روشندلان هنرمند بودند.»

در حاشیه اجرای برنامه «دست های بینا» دکتر سرمدی، عضو هیات مدیره و مدیر روابط عمومی موسسه با تبریک فرارسیدن این روز، ضمن معرفی موسسه خیریه عصای سفید به تشریح فعالیت‌ها و توانمندی روشندلان این موسسه پرداخت و خواستار رسیدگی و رفع مشکلات نابینایان و کم‌بینایان در بخش‌های آموزشی و توان‌بخشی شد.

 در پایان برنامه با اهدای لوح یادبود که با خط بریل تهیه‌شده بود از روشندلان هنرمند حاضر در برنامه تقدیر به عمل آمد. موسسه خیریه عصای سفید در زمینه ارایه خدمات رایگان آموزشی و توان‌بخشی به نابینایان و کم‌بینایان فعالیت می‌کند.

برنامه «دست های بینا» به مناسبت روز جهانی عصای سفید روز دوشنبه 23 مهرماه در ایستگاه متروی امام و با حضور مسافران حاضر در ایستگاه برگزار شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.