| کد خبر: 128140 |

بازخوانی وعده‌های سه‌ماهه شهردار تهران

◄ افتتاح 100 کیلومتر مترو در آینده نزدیک

تین نیوز

مرور وعده‌های سه ماه گذشته شهردار تهران نشان می‌دهد محمدباقر قالیباف در سه ماه گذشته هفت وعده داده است. افتتاح 100 کیلومتر مترو ، کم شدن سرفاصله حرکت قطارها در سال 96، اجرای طرح امتداد خط یک اتوبوسرانی تندرو تهران (بی‌آر‌تی) از میدان آزادی به محله وردآورد،  نصب 10پل عابر پیاده مکانیزه در منطقه21  و امتداد خط مترو به طول حدود دوکیلومتر از اشراق به پایانه شرق از جمله وعده‌های قالیباف در سه ماه گذشته بوده است. گزارش وعده‌های سه ماهه قالیباف در ادامه آمده است؛

1. افتتاح 100 کیلومتر مترو در آینده نزدیک

شهردار تهران از افتتاح 100 کیلومتر مترو در آینده نزدیک خبرداد و  عنوان کرد: واگن‌سازی در شهرداری تهران به صورت دو شیفت کار می‌کند و امسال نیز قول گرفته‌ایم که فعالیت واگن‌سازی را به سه شیف افزایش دهیم تا کار به صورت ۲۴ ساعته انجام شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدباقر قالیباف روز 20 فروردین‌ماه در مراسم افتتاح پایانه مترو شهید کلاهدوز با بیان این‌که باید دست به دست هم بدهیم تا ضمن تولید اشتغال، شعار اقتصاد مقاومتی را نیز محقق کنیم، گفت: در بخش مترو، شهرداری تهران از چند سال گذشته رویکرد اقتصاد مقاومتی با نگاه مدیریت جهادی را در دستور کار قرار داده است.

در ادامه قالیباف از افتتاح 100 کیلومتر مترو در آینده نزدیک خبر داد و ابزار داشت: تا زمانی که مدیران فعال نشوند، تنبلی را کنار نگذارند و صرفه‌جویی نکنند هرگز قادر به تولید اشتغال نخواهند شد.

2.کم کردن سرفاصله قطارها در سال 96

شهردار تهران با بیان اینکه برخی شهروندان سؤال می‌پرسند، برای چه سرفاصله حرکت قطارها در بعضی خطوط 10 یا 20 دقیقه باید باشد، گفت: همیشه گفته‌ام زیرساخت‌ها و ساختن ایستگاه‌ها، ریل و تونل واجب‌تر است چرا که اگر این را رها کنیم نمی‌توانیم مطمئن باشیم بعداً کسی با این سختی این کار را انجام می‌دهد؛ بنابراین بین خرید واگن و ساخت مترو، اولویت را در توسعه زیرساخت‌ها گذاشتیم و در اولویت دوم خرید یا مونتاژ واگن قرار دارد که راحت‌تر است.


به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف 26 اسفند سال گذشته با اشاره به تکمیل همه خطوط مترو تا پایان سال 95 تصریح کرد: قطعاً سال آینده باید به مردم قول دهیم با تلاش شما در واگن سازی سر فاصله حرکت قطارها را کم می‌کنیم، یعنی در سال96 کم کردن سرفاصله‌های قطارها در اولویت است.

3. افتتاح پروژه امتداد بزرگراه شهید حکیم و تونل شهدای غزه در آینده نزدیک 

شهردار تهران از افتتاح پروژه امتداد بزرگراه شهید حکیم و تونل شهدای غزه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: کار انتقال پایانه شرق به محل جدید نیز تا 15فروردین 96به نتیجه می‌رسد و در کنار آن خط مترو در این محدوده نیز به طول 2کیلومتر دیگر توسعه خواهد یافت تا امکان دسترسی با مترو به ورودی شهر و محل جدید پایانه شرق فراهم شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز به نقل از همشهری آنلاین، محمد باقر قالیباف 15 اسفند در مراسم افتتاح پروژه‌های شهری به منطقه 8 در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بر این اساس دسترسی به تهران نو و بخش پایانی خیابان دماوند روان‌تر خواهد شد.
 

4. اجرای طرح امتداد خط یک اتوبوسرانی تندرو تهران (بی‌آر‌تی) از میدان آزادی به محله وردآورد

 

شهردار تهران از اجرای طرح امتداد خط یک اتوبوسرانی تندرو تهران (بی‌آر‌تی) از میدان آزادی به محله وردآورد به‌منظور تأمین دسترسی شهروندان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از همشهری آنلاین، شهردار پایتخت  14 اسفند ماه سال گذشته با حضور درمنطقه 21 گفت: در سال‌های گذشته وقتی در جلسه تصمیم‌گیری برای احداث خطوط 6 و 7 مترو قرار داشتیم، اکثر افراد می‌گفتند اصلا حرف خط متروی فرودگاه امام را به میان نیاورید و بین خطوط 6 و 7 هم باید تنها احداث یک خط را انتخاب کنیم تا کار امکان اجرا شدن داشته باشد اما همان افراد با توکل بر خدا و تلاش توانستند هر سه خط را با هم پیش ببرند و درنهایت این کار انجام شد.

محمد قالیباف با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد به‌منظور تسهیل تردد در جاده فتح و اتوبان مخصوص کرج و همچنین ایجاد دسترسی‌های شمال به جنوب از آزادراه کرج به اتوبان مخصوص و جاده فتح، گفت: در این مسیر تاکنون بیش از 6 تقاطع غیرهمسطح ساخته شده و تنها مورد باقیمانده تقاطع «دوگاز» در ورودی اندیشه است که در اوج ترافیک 20دقیقه ترافیک ایجاد می‌کند.


به گفته وی مقرر شده از ابتدای سال آینده احداث تقاطع غیرهمسطح در این محدوده دنبال شود. شهردار تهران همچنین اظهار امیدواری کرد که بتوانند اتوبوس‌های جدیدی را به خط بی‌‌آرتی مسیر میدان آزادی و جاده مخصوص و در ادامه به سمت وردآورد اضافه کنند. وی خاطرنشان ساخت: در زمینه توسعه خطوط متروی منطقه نیز اکنون مطالعات آغاز شده و کار طراحی در دست اقدام است.

5.نصب 10پل عابر پیاده مکانیزه در منطقه21

 

شهردار تهران در حاشیه جلسه منطقه 21 از نصب 10پل عابر پیاده مکانیزه در منطقه21 خبرداد و گفت: مقرر شد دسترسی‌های لازم برای پارکینگ خودروی سرویس‌های اداری کارخانجات انجام شود. 

6.افتتاح مترو فرودگاه امام 

 

شهردار تهران با اشاره به توسعه خطوط مترو گفت: خط 3 مترو به طول 35 کیلومتر از ابتدای جاده ساوه تا شهرک شهید محلاتی در سال گذشته به افتتاح رسید، این در حالیست که خط 7 مترو نیز بیش از 98 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قطعا ظرف 10 روز آینده 12 کیلومتر از این خط به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد باقر قالیباف 10 اسفند سال گذشته افزود: همچنین تست گرم خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) نیز پیش از پایان سال انجام می‌شود و در نیمه دوم فروردین‌ماه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. این توسعه درخطوط مترو در شرایطی اتفاق افتاده که حتی به اندازه یک کیلومتر حمایت مالی در توسعه 100 کیلومتری خطوط مترو به شهرداری تهران داده نشده است.

7.تامین امکانات حمل و نقل عمومی برای دسترسی به پایانه شرق 

 

شهردار تهران‌با اشاره به جا به جایی ترمینال شرق  گفت: با وجود تمامی مشکلات و سختی‌های پیش رو در 15 فروردین ماه سال 96 پایانه شرق از محل قدیم به محل جدید منتقل خواهد شد چرا که ممکن است این جا به جایی در ایام نوروز برای مسافران زحمت ایجاد کند اما در 15 فروردین ماه و پس از پایان سفرهای نوروزی این جا به جایی صورت می گیرد.

محمدباقر قالیباف21 بهمن سال 95  تاکید کرد: البته ممکن است در محل جدید پایانه شرق، در آغاز کار با مشکلاتی روبرو باشیم اما این مشکلات به سرعت مرتفع خواهد شد.

شهردار تهران از تامین امکانات حمل و نقل عمومی برای دسترسی به پایانه شرق خبر داد و گفت: مقرر شد امتداد خط مترو به طول حدود دوکیلومتر از اشراق به پایانه شرق صورت گیرد که در این زمینه تملک‌ها انجام شده است؛ بخشی از این مسیر روی زمین و بخشی هم به صورت تونل اجرایی خواهد شد تا دسترسی پایانه شرق به مترو فراهم شود و  مشکلی برای حمل و نقل وجود نداشته باشد.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.