| کد خبر: 268278 |

مونوریل باید به فرودگاه قم و پردیسان متصل شود

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه مونوریل باید به فرودگاه قم و پردیسان متصل شود و تنها در این صورت است که هم صرفه اقتصادی خواهد داشت اما شهرداری درخصوص مونوریل مانع تراشی کرده و اجازه نمی دهد تصمیم گیری نهایی انجام شود.

تین نیوز

 نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه مونوریل باید به فرودگاه قم و پردیسان متصل شود و تنها در این صورت است که هم صرفه اقتصادی خواهد داشت اما شهرداری درخصوص مونوریل مانع تراشی کرده و اجازه نمی دهد تصمیم گیری نهایی انجام شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عصر سه شنبه در مراسم جشن میلاد حضرت ابالفضل «ع» در شهرک قدس قم، افزود: بنده این طرح را به رئیس جمهور هم ارائه داده و موافقت را از ایشان گرفته ام و آیت الله رئیسی هم به استاندار قم گفته اند که مونوریل باید به این طریق تکمیل شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به اهمیت تکمیل مترو و مونوریل قم تا ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این ۲ پروژه در نظر گرفته شده که سال آینده تخصیص خواهد یافت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مونوریل قم سال هاست تبدیل به غصه مردم شده و جلوه منفی برایگردشگران دارد، یادآورشد: جانمایی غلط این پروژه باعث شد روند اجرای آن طولانی شود.

وی افزود: مونوریل باید در مکانی بنا می شد که جمعیت بیشتری را تحت پوشش خود قرار می داد اما در مسیری بنا شده است که حتی در بحث اتوبوس رانی هم صرفه اقتصادی ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدا بحثهایی برای تخریب این پروژه مطرح شد که من مخالف بودم چرا که این پروژه با پول بیت المال ساخته شده است و اگر تخریب می شد باید هزینه هنگفتی برای تخریب آن می دادیم و از طرفی دیگر باید خسارت سنگینی به شرکت پیمانکار می دادیم.

اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک سوار شمالی تا مصلای قدس است.

در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با تشریح پیگیری های انجام شده درباره فرودگاه قم، گفت: با توجه به اتفاقاتی که در گذشته پیش آمده بود ما باید برای این پروژه مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی کشور اخذ می کردیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشکلات فرودگاه قم در دولت آیت الله رئیسی حل شده و سرمایه گذار جدید نیز معرفی شده است.

ذوالنوری گفت: در مذاکرات با رئیس سازمان هواپیمایی کشور از وی خواسته شده برای تسریع روند کارهای فرودگاه قم مجوز آن را زودتر صادر کنند تا سرمایه گذار جدید با خیال راحت کار خود را شروع کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسن رحمانی 0 0

    وقتی پروژه مهمی مثل منو ریل یک شبه و بدون مطالعه و فقط برای خوش آیند رئیس جمهور ،تصویب می شود و رئیس وقت شورای شهر هم برای خوش خدمتی و جذب اعتبار، برای اجرای آن قسم حضرت العباس می خورد، سرنوشتی بهتر از این نخواهد داشت.