| کد خبر: 264271 |

پایانه کانتینری در راه آهن قم راه اندازی می شود

مدیرکل راه آهن قم با اشاره به راه اندازی پایانه کانتینری راه آهن قم در محل سکوی انبارهای عمومی گمرک این استان، گفت: طرح فوق در رونق صادرات و واردات کالا به قم نقش مهمی خواهد داشت.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن قم با اشاره به راه اندازی پایانه کانتینری راه آهن قم در محل سکوی انبارهای عمومی گمرک این استان، گفت: طرح فوق در رونق صادرات و واردات کالا به قم نقش مهمی خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامحسین دباغ ترشیزی افزود: به منظور تسهیل درحمل کانتینر و نیز کاهش هزینه ها همچنین به جهت جذب بار، پایانه کانتینری راه آهن قم در محل سکو و انبارهای عمومی گمرک استان که متصل به خطوط ریلی ایستگاه "گار مانوری" قم است به زودی آغاز به کار می کند.

وی گفت: در مرحله نخست و با توجه به شروع کار پایانه، تعداد کانتینرهای دارای بار صادره از این اداره کل ۵۰۰ کانتینر در ماه پیش بینی شده که با مرور زمان با افزایش بارهای وارده و صادره، تعداد افزایش خواهد داشت.

دباغ عنوان کرد: باتوجه به کاهش هزینه های حمل به علت عدم بازگشت کانتینر خالی و کاهش هزینه های "دموراژ"، افزایش تخلیه و بارگیری در زمان کوتاه قابل تصور است.

وی گفت: همچنین شهرک های صنعتی مستقر در برخی شهرهای نزدیک به قم نیز می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی در پایان اظهار داشت:راه آهن قم درحال رایزنی با ادارات مستقر در شهر ساوه و منطقه ویژه صنعتی کاوه جهت احداث پایانه مشابه بوده که به نتایج مناسب رسیده و به زودی راه اندازی خواهد شد.

در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.