| کد خبر: 263931 |

◄ تغییر در مدیریت راهبردی خطوط راه آهن؛ ضرورتی فراموش شده

انتظار است در مدیریت راهبردی خطوط راه آهن عمیقا تجدید نظر گردد.

تین نیوز

شماری از کارشناسان می گویند انتظار است در مدیریت راهبردی خطوط راه آهن عمیقا تجدید نظر گردد و پول بیت المال بی جهت صرف هزینه های بی بازگشت نشود.

به گزارش تین نیوز، 22 سال قبل با هدف کاهش طول مسیر و کاهش زمان عملیات اجرایی راه آهن میانه تبریز برای ترانزیت در کریدور شرق به غرب آغاز شد.

 ساخت این خط ریلی 22 سال طول کشید تا سرانجام در 19 خرداد ماه امسال ( 1402) راه آهن میانه  بستان آباد تبریز با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

اگرچه علی محمدزاده مجری طرح  در زمان افتتاح خط ریلی مذکور به فارس گفت که از مجموع درآمد ۳.۲ همتی ۷۰۰ میلیارد تومان آن متاثر از درآمدهای ترانزیتی است و  معمولا ۷۰ درصد بار روی ریل، بار ترانزیتی در نظر گرفته می شود و ظرفیت حمل بار ترانزیتی راه آهن میانه - تبریز  ۱۴ میلیون تن است اما برخی کارشناسان بر این اعتقادند که بعد از 22 سال با اجرای تنها یک خط ریل گذاری و صرف هزینه های هنگفت و احداث ایستگاه های بی اثر،  این افتتاح نمایشی و بی تاثیر در توسعه اقتصادی کشور بود.

به اعتقاد این دسته از کارشناسان، اگر قرار بود 22 سال احداث راه آهن طول بکشد چرا برای خط قدیم که از دو شهر مهم مراغه و هشترود عبور می کرد خط دوم اجرا نشد تا موجب کاهش زمان سیر شود و نیاز به عبور از مناطق ترکمان چای و خاوران نباشد.

به اعتقاد این کارشنایسان، با صرف هزینه کم و با بازگشت سریع سرمایه اگر خط دوم راه آهن میانه مراغه تبریز رساخته می شد، سال ها قبل این طرح به بهره برداری می رسید.

کارشناسان تاکید می کنند. انتظار است در مدیریت راهبردی خطوط راه آهن عمیقا تجدید نظر گردد و پول بیت المال بی جهت صرف هزینه های بی بازگشت نشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 7 1

    این فراموشی و مشکلات از زمان دولت اصلاحاتی ها و دولت روحانی افتاد و بیشتر افتتاح ها برای خود نمایی بود واوج این قضیه زمان پور سید آقایی اتفاق افتاد

    • ناشناس 3 6

      این هم یه کلمه از طرفداران بازیگر شماره یک این روزها که اصلا در افتتاحیه های خط آهن بازیگری نمایشی و شو ندارد!

    • ناشناس 8 1

      یک عمر از سال های مثلا سازندگی و اصلاحات و تدبیر امید شما طرفدار شو دزد ها بودید و کف میزنید حالا ما طرفدار شو و کار کردن دکتر صالحی این سید خدا هستیم که دورود خدا بهش باد

  • ناشناس 0 0

    به جمله زیر که در متن آمده دقت بفرمایید:
    "اما برخی کارشناسان بر این اعتقادند که بعد از 22 سال با اجرای تنها یک خط ریل گذاری و صرف هزینه های هنگفت و احداث ایستگاه های بی اثر، این افتتاح نمایشی و بی تاثیر در توسعه اقتصادی کشور بود"

    مصداق بارزی از یک تخریب سوسکی!
    اصلا نمیگوید که آن خط بلافاصله زیر بار رفته و مسافر دارد و اصلا نمیگوید که چقدر افتتاحهای نمایش و خجالت آور قبلا انجام شده (راه آهن یزد به اقلید در آخرین هفته حضور حسن روحانی)