| کد خبر: 262351 |

پروژه تونل غدیر ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پروژه تونل غدیر تاکنون ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عمده سازه آن از جمله حفاری شمع ها، بتن ریزی و اجرای سقف پارکینگ به طور کامل انجام گرفته است.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پروژه تونل غدیر تاکنون ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عمده سازه آن از جمله حفاری شمع ها، بتن ریزی و اجرای سقف پارکینگ به طور کامل انجام گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، عباس حلوایی زاده اظهار کرد: پروژه تونل غدیر متشکل از چند پیمان در سطح منطقه هفت و یک واقع شده و اجرای پروژه سازه ای آن بر عهده سازمان توسعه و عمران با اعتبار بالغ بر ۹۲ میلیارد تومان در حال راهبری است.

وی گفت: پروژه تونل غدیر تاکنون ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عمده سازه آن از جمله حفاری شمع ها، بتن ریزی و اجرای سقف پارکینگ به طور کامل انجام گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: در حال حاضر عملیات خاکبرداری پروژه در حال انجام است و سپس دیواره سازی و عملیات جداره سازی، زیرسازی، جدول گذاری و در مرحله نهایی آسفالت مسیر انجام می شود.

حلوایی زاده خاطرنشان کرد: هم زمان انعقاد قرارداد حد فاصل رمپ تونل غدیر تا خیابان رسالت و شهید فاطمی انجام و نخاله برداری، زیرسازی، خاک ریزی و جدول گذاری در سراسر مسیر پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: به تازگی قراردادی بابت رفع معارض برقی، جابه جایی تیرهای برق موجود در مسیر، اجرای شبکه روشنایی سطح خیابان معلم، بلوار عمار یاسر تا دور شهر و خیابان رسالت منعقد شده است، همچنین قراردادی نیز در زمینه روشنایی داخل تونل و ایجاد و نصب دستگاه تهویه این پروژه در دستور کار است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری کل پروژه به صورت هم سطح که شامل بلوار معلم است و کنار گذرهای تونل غدیر و از سوی دیگر تونل غدیر را تکمیل و بهره برداری کنیم و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

حلوایی زاده گفت: در این پروژه جابجایی عمده تأسیسات انجام گرفته و لوله آب ۲۰۰، و ۴۰۰ و ۶۰۰ آب خام، شبکه ۲۰ کیلو وات برق، شبکه ۶۳ کیلو وات برق فشار قوی، فیبر نوری و شبکه گاز تکمیل و جابه جا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در تونل غدیر بالغ بر ۲۲ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام شده و ۲ هزار و ۵۴۰ تن آرماتوربندی و ۱۳۰ هزار متر مکعب عملیات خاک برداری و در انتهای پروژه، ۶۵ هزار مترمربع عملیات آسفالت انجام خواهد شد، قبل از تونل تا خیابان رسالت بالغ بر حدود ۲ کیلومتر مسیر اجرای پروژه است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری گفت: در مرحله جدید پروژه، سقف نیم طبقه پارکینگ طراحی شده و بالغ بر ۱۳۰ دستگاه خودرو ظرفیت دارد که بر ظرفیت های قبلی اضافه خواهد شد، همچنین در تقاطع عمار یاسر به معلم راست گردهای هم سطح اجرا خواهد شد و مسیر مستقیم از سمت میدان سپاه به سمت خیابان انقلاب و خیابان طالقانی می تواند دسترسی کامل به سطح زیرگذر داشته باشد.

وی اظهار کرد: قرارداد دسترسی های شرقی تونل غدیر منعقد شده است تا بتوانیم قسمتی از دسترسی های داخل تونل را تأمین کنیم تا افرادی که از بسط شرقی حرم حضرت معصومه (س) می خواهند به سمت چپ حرکت کنند، از یک طرف به تقاطع مقداد از سوی دیگر به میدان سپاه، دسترسی داشته باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.