| کد خبر: 246270 |

طی یک سال گذشته رخ داد؛

◄ آغاز عملیات اجرایی و حل مشکلات اعتباری پنج پروژه راه استان قم

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با گذشت یک سال از آغاز به کار دولت مردمی، شاهد شروع به ساخت، تسریع و حل مشکلات اعتباری در پنج پروژه راه استان بوده ایم.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: با گذشت یک سال از آغاز به کار دولت مردمی، شاهد شروع به ساخت، تسریع  و حل مشکلات اعتباری در پنج پروژه راه استان بوده ایم. 

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، محمد صادقی اظهار کرد: طی یک سال از شروع به کار دولت جدید، شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث محور بزرگراهی قم- کهک، تقاطع غیر همسطح ورجان و حل مشکلات اعتباری در محورهای قم- نیزار، قم- جعفریه  و شهرک سینمایی نور بوده ایم.

وی افزود: در سال جاری، عملیات اجرایی احداث محور پردیسان- ورجان با تلاش و پیگیری استاندار، مدیران استانی و ستاد وزارت راه و شهرسازی بعد از گذشت 12 سال چشم انتظاری آغاز شد.

صادقی توضیح داد: عملیات احداث باند دوم محور پردیسان- ورجان به طول 13 کیلومتر از میدان ورجان تا میدان آیت الله بهجت پردیسان با مبلغ اولیه 172 میلیارد تومان در خردادماه شروع شد که امیدواریم تا پایان سال این بخش از محور قم- کهک به بهره برداری برسد و شاهد چهار خطه شدن این محور باشیم.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم احداث تقاطع غیر همسطح میدان ورجان که به نام شهدای جبهه مقاومت مزین شده است از دیگر پروژه های حوزه راه استان در طول یک سال گذشته بوده است.

صادقی با اشاره جذابیت گردشگری و تنوع آب و هوایی شهرستان کهک وحجم بالای تردد و ترافیک این محور در طول سال، توضیح داد: یکی از نقاطی که همواره در آن شاهد گره ترافیکی و تصادفات حرجی و فوتی هستیم محدوده میدان ورجان است که با ایجاد تقاطع غیر همسطح این مشکل رفع خواهد شد.

وی گفت: برای این پروژه 50 میلیارد تومان اختصاص یافته است و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

صادقی در خصوص اقدامات انجام شده در محور قم- نیزار اظهار کرد: این پروژه همواره طی سالیان گذشته به دلیل مشکلات اعتباری دچار توقف در عملیات اجرایی شده است که از سال گذشته با تخصیص 45 میلیارد اعتبار، عملیات ساخت آن بدون توقف در حال اجرا است.

وی گفت: در محور قم- نیزار محدوده کیلومتر 30 الی 38(انتهای محور) عملیات تکمیل و بهسازی مسیر از دو خطه به چهار خطه کردن با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است و امیدواریم این پروژه به زودی به بهره برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به پروژه قم- جعفریه اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی آسفالت محور قم -جعفریه از مجاور کاروانسرای سنگی به سمت قم به طول 5/10 کیلومتر در سال جاری به روش بهسازی به روش تثبیت با سیمان آغاز و اجرا شده است.

 صادقی کل اعتبار این پروژه را 60 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پروژه 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال جاری این عملیات به اتمام برسد.

وی به دیگر پروژه حوزه راه استان که با شروع دولت جدید جان تازه ای گرفته است اشاره کرد و گفت: احداث جاده دسترسی به شهرک سینمایی نور (لوکیشین فیلم سینمایی محمد رسول الله) در سالیان گذشته شروع شد اما به دلیل مشکلات اعتباری شاهد وقفه های دوره ای در جریان اجرا بوده ایم که در طول یک سال گذشته با تزریق اعتبار 38 میلیارد تومان به این پروژه، عملیات ساخت آن در حال انجام و اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: در حوزه ساخت و توسعه راه ها طی یک سال گذشته، شاهد عملکرد مثبت به لحاظ جذب و تخصیص اعتبارات عمرانی و تغییر نگرش کادر مدیریتی و اجرایی بوده ایم و از این رو به اتمام پروژه های نیمه تمام و جدید در حوزه ساخت راه ها امیدوار و متعهد هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.