| کد خبر: 196662 |

۱۵۰ دستگاه اتوبوس غیرمجاز در قم مشغول فعالیتند

این اتوبوس‌ها نظم شهر را به‌هم‌ریخته‌اند و به‌صورت غیرمجاز در سطح شهر در حال فعالیت هستند.

تین نیوز

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان این که بیش از ۱۵۰ دستگاه اتوبوس غیرمجاز در قم در حال فعالیت هستند، گفت: این اتوبوس‌ها نظم شهر را به‌هم‌ریخته‌اند و به‌صورت غیرمجاز در سطح شهر در حال فعالیت هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، امیر یزدی  با اشاره به بالا بودن زمان سفر در برخی خطوط اتوبوسرانی سطح شهر اظهار داشت: در طرح بازنگری و اصلاح خطوط این مشکل را حل خواهد شد که طرح بازنگری به‌زودی اجرا می‌شود.

 مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان این که در طرح اصلاح خطوط برخی مسیرها باید فقط برای اتوبوس اختصاص یابد، افزود: در طرح جدید، رینگ ایزوله شده اتوبوس پیش‌بینی‌شده که کاملاً بسته بوده و به‌غیراز ورودی ایستگاه‌ها، هیچ راهی برای ورود و خروج غیر از اتوبوس وجود نداشته باشد.

وی یکی از مشکلات را نبود پایانه‌ای جهت پارک اتوبوس‌ها عنوان و تصریح کرد: اتوبوس‌های بخش خصوصی هر جای شهر که بخواهند می‌توانند پارک کنند و این مسئله مشکلات زیادی در سطح شهر به وجود آورده است؛ به همین دلیل در حال گرفتن زمینی از شهرداری برای احداث پایانه برای پارک اتوبوس‌ها هستیم.

یزدی خاطرنشان کرد: با احداث این پایانه، اتوبوس‌های ملکی و سند آزاد و شخصی می‌توانند به این پایانه مراجعه کنند و در ساعاتی که مسافر نیست بازرسان به آن‌ها استراحت بدهند تا دوباره به کار مشغول شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم، تردد اتوبوس‌های دربستی در سطح شهر را غیرقانونی دانست و گفت: اتوبوس‌های دربستی نظم شهر را به‌هم‌ریخته‌اند و به هیچ جا هم حاضر به پاسخگویی نیستند، زیرا هر اتوبوس و یا مینی‌بوسی تحت هر عنوان بخواهد که در سطح شهر تردد داشته باشد باید از سازمان اتوبوسرانی مجوز داشته باشند.

یزدی با بیان این که بیش از 150 دستگاه اتوبوس غیرمجاز در قم در حال فعالیت هستند که نظم شهر را به‌هم‌ریخته‌اند، اضافه کرد: این اتوبوس‌ها به‌صورت غیرمجاز در سطح شهر در حال فعالیت هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.