| کد خبر: 158695 |

◄ زمان آغاز کار حفاری مترو پردیسان

سرپرست سازمان قطار شهری قم گفت: عملیات اجرایی خط B مترو تا پایان سال آغاز می‌شود.

تین نیوز

آقای قاری قرآن بابیان اینکه ضرورت ساخت خط B متروی قم از خط A بیشتر است گفت: مسیر پردیسان به سمت مرکز شهر یکی از پررفت وآمدترین مسیرهای قم است که بر این اساس عملیات ساخت متروی این مسیر تا پیش از پایان سال آغاز می شود.

به گزارش تین نیوز، قاری قرآن با اشاره به اینکه دستگاه های حفاری در مرحله تعمیر و آماده سازی است افزود: متروی پردیسان شامل مسیرهای پردیسان، میدان مصلی، خیابان ارم، حرم مطهر، خیابان 19 دی و پایانه شمالی است.

قاری قرآن با اشاره به اینکه متروی خط A هم به طول 14 و 8 دهم کیلومتر و 14 ایستگاه از مسجد مقدس جمکران به سمت شهرک کامکار طراحی شده است خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی ها قرار است این خط تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.

سرپرست سازمان قطار شهری قم گفت: مسیر خط A از جمکران آغاز می شود و با طی کردن مسیر میدان انتظار، میدان بقیه الله، بلوار خلیج فارس، میدان ولیعصر، خیابان شهید دل آذر، میدان پلیس، میدان میرزای قمی، تقاطع عمار یاسر، عبور از زیر رودخانه، میدان مطهری، میدان سعیدی، میدان معصومیه، خیابان امامزاده ابراهیم و میدان کشاورز به شهرک کامکار ختم می شود.

وی گفت: این مسیر بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که دولت در سال 96 فقط 60 میلیارد تومان منابع در نظر گرفته و تاکنون نیز اعتباری را تخصیص نداده است.

پیش ازاین ولی الله بیاتی رئیس شورای شهر قم این امر را اقدام بزرگ و مؤثری در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قم ذکر کرده و گفته بود: با اجرای این فاز مترو حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در قم جذب می شود.

عملیات اجرایی احداث خط یک مترو قم در نیمه دوم سال 88 بااعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.