| کد خبر: 266232 |

استفاده از اتوبوس های برقی در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد

دبیر پارلمان محلی قزوین گفت: با توجه به معضلات زیست محیطی اتوبوس های دیزلی، ضرورت دارد استفاده از اتوبوس های برقی دردستور کار مدیریت شهری قزوین قرار گیرد.

تین نیوز

دبیر پارلمان محلی قزوین گفت: با توجه به معضلات زیست محیطی اتوبوس های دیزلی، ضرورت دارد استفاده از اتوبوس های برقی دردستور کار مدیریت شهری قزوین قرار گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، قاسم اللهیاری، دبیر و رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهرقزوین در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به معضلات زیست محیطی اتوبوس های دیزلی، ضرورت دارد تا استفاده از اتوبوس های برقی دردستور کار مدیریت شهری قزوین قرار گیرد.

او افزود: در راستای توسعه یافتگی شهر قزوین و رفتن به سمت هوشمندسازی باید زیرساخت های استفاده از اتوبوس های برقی در ناوگان حمل ونقل عمومی شهر قزوین فراهم شود.

اللهیاری گفت: باید بتوانیم در افق کوتاه مدت تعدادی از اتوبوس های برقی را برای ناوگان حمل ونقل عمومی شهر قزوین خریداری کنیم ودر بودجه سال آینده رقمی را برای این منظور اختصاص دهیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به لایحه تکمیل ساختمان نیمه کاره شهرداری توضیح داد: به اعتقاد بنده تکمیل ساختمان شهرداری قزوین اولویت ندارد، چون معتقدیم اگر شهرداری قزوین پول دارد، باید به درد مردم برسد و طرح های اولویت دار مهم خود را تکمیل کند.

او افزود: اگر ۳۴۰میلیارد تومان پول برای تکمیل ساختمان شهرداری داریم، پس باید برای پروژه هایی که مشکلات مردم را حل می کنند هزینه شود نه اینکه یک ساختمان را تکمیل کنیم.

اللهیاری در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه افزایش سهام بانک شهر اختصاص داشت گفت: از معاونت مالی شهرداری قزوین می خواهیم توضیح دهد که منافع بانک شهر برای شهرداری قزوین چه بوده است؟ اینکه هشتمین سهام دار عمده بانک شهر هستیم، چه منافعی برای شهر قزوین دارد؟ حرف ما این است که اگر ۵۰۰میلیارد تومان برای افزایش سرمایه و سهام به بانک شهر بدهیم، می توانیم وام ۲هزار میلیارد تومانی از این بانک بگیریم یا خیر؟

دبیر پارلمان محلی قزوین درخصوص بررسی بسته های تشویقی برای تسهیل در امور سرمایه گذاری اظهارکرد: باید در این بسته، بند مربوط به واحدهای تجاری به گونه ای اصلاح شود که درصورت ساخت واحدهای فرهنگی تفریحی و ورزشی باری از روی دوش شهر برداشته شود و بسته های تشویقی به سرمایه گذار اختصاص یابد و به گونه ای شهر نیز از این ساخت وسازها منتفع شود در غیر این صورت ضرورتی ندارد به واحد های صرفا تجاری بسته تشویقی سرمایه گذاری ارائه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.