| کد خبر: 255049 |

هوش مصنوعی کدام شغل ها را از بین می برد؟

به تازگی فهرستی از مشاغلی که برای جایگزینی با هوش مصنوعی در معرض خطر قرار دارند، تهیه و منتشر شده است.

تین نیوز

به تازگی فهرستی از مشاغلی که برای جایگزینی با هوش مصنوعی در معرض خطر قرار دارند، تهیه و منتشر شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فرارو، از زمان انتشار چت جی پی تی توسط Open AI در نوامبر سال گذشته این ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای نوشتن نامه های پوششی، ایجاد کتاب کودکان و حتی کمک به دانش آموزان در تقلب در نگارش مقاله های شان مورد استفاده قرار گرفته است.

 با این حال چت بات ممکن است قدرتمندتر از آن چیزی باشد که ما تصور می کردیم.

بر همین اساس آنو مادگاوکار یکی از شرکای موسسه جهانی مک کینزی معتقد است که قضاوت انسان باید در مورد این فناوری ها اعمال شود تا از خطا و سوگیری جلوگیری به عمل آید.

او می افزاید: ما باید به این چیز ها به عنوان ابزار های افزایش بهره وری فکر کنیم نه جایگزین های کامل .

با این حال بیزینس اینسایدر پس از گفتگو با کارشناسان فهرستی از مشاغلی را تهیه کرده که برای جایگزینی با هوش مصنوعی در معرض خطر قرار دارند:

مشاغل فنی (کدنویس، برنامه نویس رایانه، مهندس نرم افزار، تحلیلگر داده)

کد نویسی و برنامه نویسی رایانه مهارت های مورد تقاضا در بازار هستند، اما این امکان وجود دارد که چت جی پی تی و ابزار های مبتنی بر هوش مصنوعی مشابه آن برخی از شکاف ها را در آینده نزدیک پر کنند. مشاغل فنی مانند توسعه دهندگان نرم افزار، توسعه دهندگان وب، برنامه نویسان رایانه، کدنویس ها و دانشمندان داده بسیار متمایل به فناوری های هوش مصنوعی هستند که جای کار اکثر آن مشاغل را خواهد گرفت.

مشاغل رسانه ای (تبلیغات، تولید محتوا، نویسندگی حرفه ای، روزنامه نگاری)

مادگاوکار می گوید مشاغل رسانه ای در سراسر جهان از جمله مشاغل تبلیغاتی، نویسندگی حرفه ای، روزنامه نگاری و هر نقشی که شامل تولید محتوا است ممکن است تحت تاثیر چت جی پی تی و شکل های مشابه هوش مصنوعی قرار گیرند به این دلیل که هوش مصنوعی قادر است داده های مبتنی بر متن را به خوبی بخواند، بنویسد و درک کند.

مشاغل صنعت حقوقی (کارشناس حقوقی و دستیار حقوقی)

بر اساس گزارش اخیر گلدمن ساکس هوش مصنوعی مولد ممکن است به احتمال زیاد بر فعالان عرصه حقوقی و وکالت در ایالات متحده تاثیر بگذارد. ماناو راج نویسنده مقاله مرتبط با مطالعه صورت گرفته توسط گلدمن ساکس می گوید این بدان خاطر است که تعداد مشاغل در خدمات حقوقی نسبتا کم هستند و پیش تر قبل از ظهور ابزار های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به شدت در معرض اتوماسیون یا خودکاری شدن هوش مصنوعی قرار گرفته بودند.

با این وجود، هوش مصنوعی به طور کامل قادر به خودکاری کردن این مشاغل نخواهد بود، زیرا برای درک این که مشتری یا کارفرما چه می خواهد نیاز به درجه ای از قضاوت انسانی وجود دارد.

تحلیل گران تحقیقات بازار

تحلیلگران تحقیقات بازار مسئول جمع آوری داده ها، شناسایی گرایش ها در آن داده ها و سپس استفاده از آن چه یافته اند برای طراحی یک کارزار بازاریابی موثر یا تصمیم گیری در مورد مکان تبلیغات هستند. مورو می گوید: این موارد مقولاتی هستند که ما اکنون می بینیم هوش مصنوعی می تواند از عهده آن برآید .

معلمان

معلمان در سراسر کشور نگران استفاده دانش آموزان از چت جی پی تی برای تقلب در تکالیف شان هستند، اما به گفته پنگ چنگ شی دانشیار بخش محاسبات و علوم اطلاعات در موسسه فناوری روچستر آنان باید به امنیت شغلی شان نیز فکر کنند.

او می افزاید : چت جی پی تی به راحتی می تواند در حال حاضر محتوای برنامه آموزشی کلاس های درس را تدریس کند.

مشاغل مالی (تحلیلگران مالی و مشاوران مالی شخصی)

به گفته مورو همانند تحلیلگران تحقیقات بازار مشاغلی، چون تحلیلگران مالی، مشاوران مالی شخصی و سایر مشاغل در امور مالی شخصی که نیازمند دستکاری مقادیر قابل توجهی از داده های عددی هستند نیز می توانند تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار بگیرند.

معامله گران

کارشناسان می گویند چت جی پی تی می تواند مشاغل را در طیف وسیعی از مشاغل مرتبط با وال استریت در تجارت گرفته تا بانکداری و سرمایه گذاری بهبود بخشد. با این وجود، پنگ چنگ شی رئیس بخش علوم رایانه موسسه فناوری روچستر موافق است که برخی از نقش های وال استریت ممکن است در خطر باشند.

طراحان گرافیک

در یک پست بررسی تجاری هاروارد در ماه دسامبر سه استاد به DALL-E یک ابزار هوش مصنوعی که می تواند در چند ثانیه تصاویر تولید کند به عنوان یک اختلال بالقوه در صنعت طراحی گرافیک اشاره کردند.

حسابداران

حسابداری به طور کلی به عنوان یک حرفه پایدار در نظر گرفته می شود، اما حتی کارکنان این حرفه نیز ممکن است در معرض خطر باشند.

نمایندگی های خدمات مشتری

نتیجه مطالعه ای توسط شرکت تحقیقاتی گارتنر پیش بینی کرد که چت بات ها تا سال ۲۰۲۷ میلادی کانال اصلی خدمات مشتری برای تقریباً ۲۵ درصد شرکت ها خواهند بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.