| کد خبر: 239073 |

رخداد هایی که به زودی دنیا را تغییر خواهند داد

پیش‌ بینی‌ های شگفت‌ انگیزی که باور کردنشان سخت است، اما ممکن است به زودی مانند دیگر تحولات صنعتی به واقعیت تبدیل شوند، همانند رخداد هایی که به سرعت اتفاق افتاد و ما با آنها همزیستی کردیم.

تین نیوز

 پیش‌ بینی‌ های شگفت‌ انگیزی که باور کردنشان سخت است، اما ممکن است به زودی مانند دیگر تحولات صنعتی به واقعیت تبدیل شوند، همانند رخداد هایی که به سرعت اتفاق افتاد و ما با آنها همزیستی کردیم و به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شدند، مانند تلفن همراه هوشمند و دوربین آن، مرور کردن اینترنت از طریق آن و ارتباط با تمام دنیا از طریق شبکه های اجتماعی که فاصله ها و موانع را از بین برد و کسب و کارهای جدید را رقم زد. امروزه زمان فعالیت برخی با نت و تلفن هوشمند بیشتر از ماندن در کنار خانواده است!!

 در ادامه اشاره ای می شود به برخی از مهمترین تحولات فناورانه ای که در جهان ما در حال وقوع است و باید برای مواجهه با آنها آماده باشیم:

 1▪ تعمیرگاه های خودرو ناپدید می شوند.

 2▪ موتورهای بنزینی/دیزلی از 20000 قطعه تشکیل شده است.  در حالی که موتورهای خودروهای برقی دارای 20 قطعه هستند، با گارانتی مادام العمر فروخته می شوند و در نمایندگی تعمیر می شوند. جداسازی و تعویض فقط 10 دقیقه طول می کشد.

  3▪موتورهای خودروهای الکتریکی معیوب در یک تعمیرگاه منطقه ای با استفاده از ربات ها تعمیر خواهند شد.

 4▪ وقتی موتور خودروی الکتریکی شما خراب می شود، به ایستگاهی مانند ایستگاه کارواش می روید، خودروی شما در حال نوشیدن یک قهوه تعمیر و با یک موتور الکتریکی جدید بیرون می آید!

 5▪ پمپ های بنزین ناپدید می شوند.

 6▪ کنتورهای توزیع برق در خیابان ها با ایستگاه های شارژ برق نصب می شود (که در کشورهای صنعتی شروع شده).

 7▪ تولیدکنندگان بزرگ خودروهای هوشمند پولی را برای راه اندازی کارخانه هایی که فقط خودروهای برقی تولید می کنند، اختصاص داده اند.

 8▪ صنایع زغال سنگ از بین خواهند رفت. کمپانی های نفتی متوقف می شوند. حفاری نفت متوقف خواهد شد. با اوپک خداحافظی کنید، خاورمیانه دچار مشکل اقتصادی خواهد شد.

 9▪ خانه ها انرژی الکتریکی را در طول روز تولید و ذخیره می کنند تا مورد استفاده قرار گیرد و دوباره به شبکه بفروشند.  این شبکه آن را ذخیره و در صنایعی با مصرف برق بالا توزیع می کند.

 10▪ کودک امروز ماشین های فعلی را در موزه ها خواهد دید.

 آینده سریعتر از آن چیزی که ما تصور کنیم نزدیک می شود.

 11▪ در سال 1998، کداک 170000 کارمند داشت و 85 درصد از تولید کاغذ عکس خود را در سراسر جهان به فروش رساند.  در عرض دو سال مدل کسب و کار آنها ناپدید شد و آنها ورشکست شدند. چه کسی فکر می کرد این اتفاق رخ دهد؟

 12▪ اتفاقی که برای کداک و پولاروید افتاد، طی 5 تا 10 سال آینده برای صد ها صنعت بزرگ دیگر نیز خواهد افتاد.

 13▪ آیا در سال 1998 فکر می کردید که بعد از 3 سال هیچ عکسی روی فیلم گرفته نمی شود؟ با وجود گوشی های هوشمند، این روزها همه از امکان ثبت وقایع برخوردارند و دیگر اکثر افراد نیاز به دوربین های حجیم سابق ندارند.

 14▪ دوربین های دیجیتال در سال 1975 اختراع شدند. اولین دوربین دارای 10000 پیکسل بود. تولید کنندگان دوربین مانند تمام فناوری‌ها، برای مدتی ناامید شدند و سپس بسیار بهتر و موفق تر ظاهر شد.

 15▪ این اتفاق دوباره (اما سریع تر) با هوش مصنوعی، سلامت، خودروهای خودران و الکتریکی، آموزش، چاپ سه بعدی، کشاورزی و بسیاری از مشاغل رخ خواهد داد.

 16▪ باید به نویسنده کتاب شوک آینده که 52 سال پیش نگاشته شد بگوییم به انقلاب صنعتی چهارم خوش آمدید !!!!

 17▪ نرم افزار اکثر صنایع سنتی را در 5 تا 10 سال آینده مختل کرده و خواهد کرد.

 18▪ نرم افزار UBER هیچ ماشینی ندارد، بزرگترین شرکت تاکسی در جهان!  چه کسی فکرش را می کرد که چنین اتفاقی بیفتد؟

 19▪ اکنون Airbnb بزرگترین شرکت هتلداری در جهان است، حتی اگر هیچ املاک و مستغلاتی ندارد.  آیا هیلتون انتظارش را داشت؟

 20▪ هوش مصنوعی: کامپیوترها در درک جهان بهتر می شوند. امسال یک کامپیوتر بهترین بازیکن جهان را شکست داد (10 سال زودتر از حد انتظار).

 21▪وکلای جوان ایالات متحده به دلیل پیدایش واتسون IBM که به شما مشاوره حقوقی در عرض چند ثانیه با دقت 90 درصد در مقایسه با دقت 70 درصد در انسان ها ارائه می کند، شغلی پیدا نمی کنند.  بنابراین اگر در حال تحصیل در رشته حقوق هستید، فورا متوقف شوید. وکلا در آینده 90 درصد کاهش می یابند و فقط متخصصان باقی می مانند.

 22▪ واتسون به پزشکان در تشخیص سرطان کمک می کند (4 برابر دقیق تر از پزشکان).

 23▪فیس بوک اکنون دارای نرم افزار تشخیص چهره (بهتر از انسان) است.  در سال 2030 کامپیوترها ازلحاظ محاسبات از انسان هوشمندتر خواهند بود.

 24▪ خودروهای خودران:

نسل اول وسایل نقلیه خودران ظاهر شده اند و در سال های آینده کل صنعت خودرو تغییر خواهد کرد. شما دیگر نیازی نیست خودرو داشته باشید زیرا با تلفن خود با تماس می گیرید و در زمان اندکی ظاهر می شود و شما را به مقصد می رساند.

 25▪ماشین خود را متوقف نمی‌کنید، بلکه هزینه مسافت طی شده را می‌پردازید که نتیجه آن در هنگام رانندگی است.  جوانان امروزی هرگز گواهینامه رانندگی نخواهند گرفت و هرگز صاحب ماشین نخواهند شد.

 26▪این شهرهای ما را تغییر می‌دهد، 90 تا 95 درصد کمتر به خودرو نیاز داریم.  پارکینگ های قبلی به پارک سبز تبدیل می شود.

 27▪ هر ساله 1.2 میلیون نفر در سراسر جهان در تصادفات رانندگی از جمله رانندگی بی احتیاطی یا در حالت مستی جان خود را از دست می دهند.  ما اکنون در هر 60000 مایل یک تصادف داریم.  با رانندگی خودکار، تصادفات به یک تصادف در 6 میلیون مایل کاهش می یابد.  این باعث نجات یک میلیون نفر در سال می شود.

 28▪ اکثر شرکت های خودروسازی سنتی بدون شک ورشکست خواهند شد.  آنها رویکرد تکاملی را امتحان خواهند کرد و فقط خودروی بهتری خواهند ساخت و شرکت های فناوری (تسلا، اپل، گوگل) رویکرد انقلابی را با رایانه روی چرخ (ماشین های الکتریکی هوشمند) خواهند ساخت.

 29▪ در حال حاضر کمپانی Volvo  از شر اکثر موتورهای احتراق داخلی در اتومبیل های خود خلاص شده و آنها را با موتورهای الکتریکی و هیبریدی جایگزین کرد.

 30▪ مهندسان فولکس واگن و آئودی و.. کاملاً از تسلا وحشت دارند. جهش سریع شرکت هایی که خودروهای برقی ارائه می دهند را ببینید. این فناوری تا چند سال پیش ناشناخته بود.

 31▪ شرکت های بیمه با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد زیرا هزینه ها بدون حادثه ارزان می شود.  مدل کسب و کار بیمه خودرو ناپدید خواهد شد.

 32▪ املاک و مستغلات تغییر خواهد کرد.  زیرا با کار در حال حرکت، مردم برج های خود را رها کرده و به محله های زیباتر و مقرون به صرفه تر می روند.

 33▪ در سال 2030، خودروهای الکتریکی تسلط خواهند یافت.  شهرها سر و صدای کمتری خواهند داشت و هوا بسیار تمیزتر خواهد بود.

 34▪ برق فوق العاده ارزان و پاک خواهد بود.  تولید انرژی خورشیدی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

 35 ▪ شرکت‌ های انرژی فسیلی (نفت) سعی می‌کنند دسترسی تاسیسات خورشیدی منازل خورشیدی به شبکه را محدود کنند تا از رقابت جلوگیری کنند، اما این به سادگی نمی‌تواند ادامه یابد - فناوری در راه است.

 36▪سلامت: قیمت Tricorder X در سال جاری اعلام می شود.  شرکت‌هایی هستند که یک دستگاه پزشکی (به نام «تری‌کورد» از Star Trek) می‌ سازند که با تلفن شما کار می‌کند و اسکن شبکیه و نمونه خون شما را می‌گیرد و پراسس می‌کند.  این فناوری 54 نشانگر زیستی را تجزیه و تحلیل می کند که تقریباً هر بیماری را شناسایی می کند.  در حال حاضر ده ها برنامه تلفن همراه برای اهداف سلامتی موجود است.

فیلم پیوست را ببینید:

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: آنتن تی وی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی دلیلی یزدی 0 0

    چند در صد از پیش بینی های ارائه شده در صد سال اخیر درست بوده اند!؟