| کد خبر: 252438 |

زیرساخت های تست و آزمون خودروهای برقی تکمیل می شود

زیرساخت های «مرکز آزمون آلایندگی خودرو شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و فناوران کشور تکمیل می شود.

تین نیوز

 زیرساخت های «مرکز آزمون آلایندگی خودرو شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و فناوران کشور تکمیل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، شهریار زینی مدیر گروه خودرویی ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به همراه مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد و جمعی از نمایندگان مجلس از زیرساخت ها و دستاوردهای فناورانه مرکز آزمون آلایندگی خودرو شرکت بازرسی و کیفیت و استاندارد ایران بازدید کرد.

این بازدید با هدف آشنایی با فعالیت های این مجموعه برای تست و آزمون خودروها در حوزه آلایندگی و ایمنی و تلاش برای تامین زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه فعالیت های آن به کمک فناوران، شرکت های دانش بنیان و با حمایت های دولتی انجام شد.

در این مرکز، مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو با کمک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری ایجاد شده است که شامل بخش هایی مانند «اندازه گیری بخارات سوخت»، «صدا»، «ضرایب جاده و ابعاد»، «سامانه عیوب خودرو» و «آزمایشگاه های خودروهای سواری»، «موتورسیکلت»، «خودرو»، «موتور دیزل» و «سطح صدا، اوزان و مقیاس»، می شود.

از نکات مهم در این برنامه، بازدید از زیرساخت های تست و آزمون خودروهای برقی مانند R۱۰۰ بود که این شرکت پیشرفت مطلوبی را در این زمینه داشته است و به زودی دو نمونه باقی مانده از این تست ها با تمهیدات در نظر گرفته شده در داخل کشور اجرایی می شود.

براساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین در جریان این بازدیدها ۲ آزمایشگاه این مجموعه به بهره برداری رسید. آزمایشگاه هایی که شامل «آزمایشگاه کاتالیست و کانورتر» و «آزمایشگاه خودرو سنگین دیزلی» می شود و با پیگیری های انجام شده و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به زودی شاهد افتتاح آزمایشگاه آزمون تصادف (CRASH TEST) و تکمیل آزمایشگاه خودروهای برقی خواهیم بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.