| کد خبر: 252433 |

احداث بیش از ۴۴۰۰ کیلومتر راه روستایی پس از انقلاب در استان اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و ۴۸۱ کیلومتر راه در مسیرهای روستایی این استان احداث شد که این امر نشان دهنده نگاه ویژه این نظام به مناطق محروم و روستایی است.

تین نیوز

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و ۴۸۱ کیلومتر راه در مسیرهای روستایی این استان احداث شد که این امر نشان دهنده نگاه ویژه این نظام به مناطق محروم و روستایی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا ، علیرضا قاری قرآن افزود: راه های روستایی استان اصفهان پس از انقلاب اسلامی با پیشرفت ۳۱۱ درصدی، از یک هزار و ۴۴۰ کیلومتر به پنج هزار و ۹۲۱ کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت های قابل توجه شبکه راهی استان اصفهان پس از انقلاب اسلامی، ادامه داد: طول راه های استان اصفهان قبل انقلاب اسلامی، یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر بود که در این سال ها با تلاش های به عمل آمده و با پیشرفت ۸۰۰ درصدی به ۱۱ هزار و ۷۰۲ کیلومتر رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: طول آزادراه های این استان پیش از انقلاب ۳۰ کیلومتر بود که با پیشرفت هزار و ۵۰۰ درصدی در زمان حاضر به ۴۸۰ کیلومتر و طول بزرگراه های استان اصفهان پیش از انقلاب ۹۰ کیلومتر بود که در این سال ها با پیشرفت ۲ هزار و ۳۳۵ درصدی به ۲ هزار و ۱۹۲ کیلومتر رسیده است.

وی با اشاره به پیشرفت های قابل توجه حوزه راه سازی در ۴۴ سالِ گذشته،افزود: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است.

قاری قرآن با بیان اینکه این استان ۱۰ درصد حمل بار کشور را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: راه های استان اصفهان همواره نیازمند توجه ویژه ای است و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در حوزه مهندسی و ساخت به منظور ایجاد تردد ایمن و رفع نقاط حادثه خیز، تبدیل و ارتقا محورهای موجود از راه های اصلی به بزرگراهی را به عنوان یکی از اولویت های کاری قرار داده است.

وی بیان کرد: اصفهان قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور محسوب می شود و راه های این استان به عنوان چهار راه حمل و نقل کشور از تردد بالایی برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با تلاش های به عمل آمده در زمان حاضر نیز ۶۰ کیلومتر راه در این استان با هزینه یک هزار و ۷۷۱ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • قشقایی 0 0

    نابود کردن طبیعت افتخار داره لامصب وقتی بدون علم راه سازی اقدام به راه سازی میکنید میدونید داری طبیعت بکر را با موجودات زیست محیطی را نابود نابود میکنید

  • محمد 0 0

    راه ها ساخته شد که راحتر خودشونو فررندانشون بریرند تو ی شهر ها و شهر نشین بشند که حالا حتی یه مرغ هم در خیلی از روستاها ندارند