| کد خبر: 245172 |

◄ آغاز طرح حمل‌نقل عمومی بدون راننده در پایتخت استونی

شهرداری تالین، پروژه آزمایشی اتوبوس خودران را به راه انداخته است که با همکاری اداره حمل‌ونقل تالین انجام می‌شود و هدف آن افزایش کیفیت جابه‌جایی در شهر است.

تین نیوز

شهرداری تالین، پروژه آزمایشی اتوبوس خودران را به راه انداخته است که با همکاری اداره حمل‌ونقل تالین انجام می‌شود و هدف آن افزایش کیفیت جابه‌جایی در شهر است.

به گزارش تین نیوز، مسئولان تالین برای تسهیل جریان ترافیک و افزایش کیفیت حمل‌ونقل شهری، اتوبوس خودران را در مرکز شهر به راه انداخته‌اند.

اتوبوس هشت‌نفره خودران در یک مدار ۱.۸ کیلومتری از پیش برنامه‌ریزی شده بین ساعت ۱۰ صبح تا چهار بعدازظهر در فواصل زمانی تقریباً ۲۵ دقیقه‌ای حرکت می‌کند. همیشه یک فرد امنیتی در اتوبوس حضور دارد و ایمنی هر مانور را زیر نظر دارد و در صورت لزوم مداخله خواهد کرد.

فشرده بودن محلاتی که بر سر راه این اتوبوس خودران قرار دارند، این امکان را فراهم می‌کند که تعداد بسیار زیادی از مسیرهای معمولی روزانه ساکنان شهر را پوشش دهد.

آغاز طرح حمل‌نقل عمومی بدون راننده در تالین

در حال حاضر، حداکثر سرعت مجاز در تعدادی از جاده‌های ناحیه داخلی شهر ۳۰ کیلومتر در ساعت و در بعضی از خیابان‌های بزرگ‌تر در مرکز شهر ۴۰ کیلومتر در ساعت است. در یک اطلاعیه جداگانه، پایتخت استونی اعلام کرد که محدودیت‌های سرعت را برای افزایش ایمنی در ۸۰ خیابان اجرا خواهد کرد.

آندری نوویکوف، معاون شهردار تالین در این رابطه گفت که پیش‌شرط کاهش سرعت مجاز در مرکز شهر، تنظیم مجدد برنامه‌های چراغ راهنمایی است، اما این ممکن است به دلیل کمبود متخصصان بیشتر از زمان برنامه‌ریزی‌شده طول بکشد زیرا کاهش سرعت بدون تنظیم مجدد چراغ‌های راهنمایی به نتیجه مطلوب نمی‌رسد.

مسئولان شهری بر این باور هستند که کاهش سرعت تردد خودروها تعداد و شدت تصادفات را کاهش می‌دهد، فضا را برای سایر کاربران جاده آزاد می‌کند، مشکل سر و صدای تالین را کاهش می‌دهد و رانندگی را پایدارتر و روان‌تر می‌کند. تالین همچنین با نصب حدود ۳۰ سرعت گیر اضافی در سطح شهر، ۲۸ مهارگیر جدید جاده‌ای را برای آرام کردن ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی نصب می‌کند.

در صورت موفقیت این طرح، تعداد بیشتری از مسیرهای شهری با این اتوبوس‌های خودران طی خواهد شد.

آغاز طرح حمل‌نقل عمومی بدون راننده در تالین

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.