| کد خبر: 237221 |

طراحی یک ماه نورد با الهام از خودروهای شرکت "اشکودا"

"توماس روسک"(Tomáš Rousek) معماری است که در هفته فضایی جمهوری چک که روزهای گذشته به پایان رسید از دو طرح نوآورانه فضایی خود رونمایی کرد.

تین نیوز

"توماس روسک"(Tomáš Rousek) معماری است که در هفته فضایی جمهوری چک که روزهای گذشته به پایان رسید از دو طرح نوآورانه فضایی خود رونمایی کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ای آر، هفته فضایی جمهوری چک از پنج نوامبر سال جاری میلادی آغاز و تا روز ۱۲ نوامبر ادامه داشت. در میان بسیاری از رویدادهای متنوع هفته فضایی چک یک مستعمره‌ فضایی(space colony) خیالی در ماه و یک ماه نورد که توسط "توماس روسک" طراحی شده بودند، بسیار می‌درخشند.

این مدل چاپ سه بعدی مستعمره‌ فضایی خیالی در ماه  که "پراگ جدید"(New Prague) نام دارد طی این رویداد در کنار مجموعه‌ای از پروژه‌های تحقیقاتی بین‌المللی معروف موسوم به دهکده ماه جهانی(Global Moon Village) قرار گرفت.

مستعمره خیالی که این فرد طراحی کرده است مجهز به چند ماژول مسکونی شامل چند آزمایشگاه‌، گلخانه‌، سطوح شیب دار برای فرود و مزرعه خورشیدی است. توماس روسک در کنار طراحی آن مستعمره یک ماه نورد به نام LUNIAQ نیز طراحی کرده است.

 LUNIAQ یک ماه نورد است که برای سفر چهار فضانورد طراحی شده است و روسک با الهام از خودروهای شرکت خوردروسازی اشکودا جمهوری چک آن را طراحی کرده است اما فناوری آن بر اساس مفاهیم واقعی وسایل نقلیه فضایی ناسا ایجاد شده است.

طی این هفته فضایی افراد می‌توانستند این مستعمره فضایی خیالی و ماهنورد را در سالن Virtuplex در پراگ مشاهده کنند. توماس روسک چندین سال است که بر طراحی سازه‌هایی برای استفاده در فضا تمرکز کرده است.

بازدیدکنندگان از این تالار همچنین می‌توانستند عینک‌های واقعیت مجازی را به روی چشمان خود زده و حس قدم زدن روی ماه را تجربه کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.