| کد خبر: 253863 |

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای 2 استان/ دما در برخی شهرها کاهش می‌یابد

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز دوم فروردین کاهش دما در نیمه غربی کشور و استان های واقع در دامنه البرز پیش بینی می شود، گفت: همچنین روزهای دوم و سوم فروردین در شرق و شمال شرق کاهش دما داریم.

تین نیوز

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز دوم فروردین کاهش دما در نیمه غربی کشور و استان های واقع در دامنه البرز پیش بینی می شود، گفت: همچنین روزهای دوم و سوم فروردین در شرق و شمال شرق کاهش دما داریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، صادق ضیائیان، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بر اساس مدل ها و نقشه های پیشیابی هواشناسی سامانه بارشی امروز و فردا در بسیاری از نقاط کشور فعال است، شدت بارش ها امروز در سواحل خزر،  استان های غربی و جنوب غرب کشور، همچنین دامنه ها و ارتفاعات البرز است.

وی ادامه داد: روز آینده شدن بارش ها در شمال شرق و بخش های مرکزی کشور، سواحل خزر و ارتفاعات و دامنه های البرز و است که بارش در ارتفاعات و نقاط سردسیر به شکل برف خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز سوم فروردین فعالیت سامانه بارشی را در نواحی شرق و شمال شرق کشور خواهیم داشت و سامانه به تدریج از کشور خارج می شود.

* هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای 2 استان/ پیش بینی جاری شدن روان آب و طغیان رودخانه ها

ضیائیان اظهار داشت: روز پنج شنبه رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف در استان های خراسان رضوی و خراسان جنوبی پیش بینی می شود، در این راستا احتمال لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، رانش زمین و ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، خسارت به سازه های موقت و خسارت به صنعت کشاورزی، وجود دارد.

وی افزود: در این راستا توصیه می شود هنگام سفر با خودرو همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آب روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه های مربوطه، در دستور کار باشد.

* کاهش دما در برخی از استان ها

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا دوم فروردین کاهش دما در نیمه غربی کشور و استان های واقع در دامنه البرز پیش بینی می شود، همچنین روزهای دوم و سوم فروردین در شرق و شمال شرق کاهش دما داریم.

* آسمان پایتخت فردا هم بارانی است

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 11 و 6 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه زیر صفر خنک ترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.