| کد خبر: 253635 |

آغاز به کار مرکز رشد و فناوری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو از ابتدای سال آینده

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از افتتاح رسمی مرکز رشد و فناوری این پژوهشگاه اوایل سال آینده خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده سال آینده ۱۵ محصول جدید مبتنی بر فناوری های دانش بنیان در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو رونمایی می شود.

تین نیوز

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از افتتاح رسمی مرکز رشد و فناوری این پژوهشگاه اوایل سال آینده خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده سال آینده ۱۵ محصول جدید مبتنی بر فناوری های دانش بنیان در پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو رونمایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  مهدی رهنما رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور درباره استفاده و جذب فناوری های دانش بنیان در پژوهشگاه هواشناسی و تولید سامانه های بومی بر اساس این نوع فناوری ها اظهار کرد: به دنبال گسترش هسته های دانش بنیان هستیم و طی سال های گذشته این هسته های دانش بنیان در پژوهشگاه تشکیل شد.

وی افزود: پروژه های پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو به صورت بومی و بر اساس دانش محققان پژوهشگاه تولید شده که از جمله آن ها سامانه هشدار سیل ، سامانه پیش بینی و هشدار آلودگی هوای ۱۰ کلان شهر، اطلس باد کشور برای وزارت نیرو، سامانه پیش بینی وضع هوا برای شرکت ملی گاز و ...است.

رهنما خاطر نشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ بر استفاده بیشتر از فناوری های دانش بنیان تصمیم به تاسیس یک مرکز رشد و فناوری در پژوهشگاه گرفتیم که این مرکز در حال حاضر از لحاظ سخت افزاری و ساختمان و تجهیزات آماده شده است.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با بیان اینکه مرکز علوم جو و هواشناسی و هوانوردی آماده افتتاح است، افزود: پیش درآمد آن اولین استارتاپ ایونت هواشناسی بود که برگزار شد.

حضور ۲۵ شرکت دانش بنیان در استارتاپ ایونت هواشناسی

وی گفت: در این رویداد ۲۰ الی ۲۵ شرکت استارتاپ با موضوعات مربوط با آب و هوا، هواشناسی کشاورزی، حمل و نقل ، علوم فضایی و همچنین استارتاپ های بین رشته ای شرکت کرده و دستاوردهای خود را ارائه کردند.

رهنما اظهار کرد: با توجه به استقبال از این رویداد، سال جدید نیز «استارتاپ ویکند» را طی دو روز و در حجم وسیع تر برگزار می کنیم.

چتر حمایتی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو برای شرکت های دانش بنیان

رهنما تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به اهمیت اطلاعات آب و هوا، موضوعات پژوهشی را به این سمت هدایت کرده ایم که هسته های دانش بنیان و شرکت هایی که قابلیت دانش بنیان شدن را دارند، زیر چتر حمایتی پژوهشگاه بگیریم.

وی افزود: همچنین بر اساس نیازهای سازمان هواشناسی پروژه هایی را تعریف می کنیم و فراخوان می زنیم تا شرکت های استارتاپ را جذب کرده و در مرکز رشد و فناوری از آن ها حمایت کنیم.

رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور در پایان از رونمایی از ۱۰ الی ۱۵ محصول جدید مبتنی بر فناوری های دانش بنیان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.