| کد خبر: 253308 |

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کولاک برف در مناطق سردسیر و مرتفع/ کاهش محسوس دما در سواحل خزر

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور نسبت به بارش های شدید که سبب طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در استان های غربی و شمال غربی می شود، هشدار داد.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور نسبت به بارش های شدید که سبب طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در استان های غربی و شمال غربی می شود، هشدار داد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، فریبا گودرزی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: برای امروز در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال شرق، مرکز، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز و در سواحل دریای خزر، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است که این شرایط تا جمعه در این مناطق تداوم دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه بارش ها به مناطقی از جنوب کشور کشیده می شود. در مناطقی از یزد، خراسان جنوبی، شمال فارس، بوشهر، کرمان و شنبه برای شرق و شمال شرق این بارش ها تداوم دارد.

گودرزی توضیح داد: بارش ها در مناطق سردسیر کوهستانی شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و زاگرس به شکل برف است که با وزش باد شدید در برخی ساعات به شکل کولاک برف است.

وی ادامه داد: امروز با شمالی شدن جریانات بر روی سواحل دریای خزر، دمای هوا در استان های ساحلی خزر و خراسان شمالی به طور محسوسی کاهشی است.

کارشناس سازمان هواشناسی از مواج بودن دریای خزر طی امروز و آب های جنوب طی فردا تا جمعه خبر داد.

گودرزی نسبت به شدت بارش ها در برخی مناطق هشدار دارد و گفت: شدت بارش ها برای امروز در حد هشدار نارنجی در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال شرق خوزستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز و ارتفاعات قزوین و زنجان است که این شرایط سبب لغزندگی جاده ها، کاهش دید و آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها خواهد شد.

وی گفت: تهران امروز آسمانی ابری را دارد که در برخی از ساعت ها با رگبار و رعدوبرق و وزش باد همراه است. این شرایط تا پایان هفته در پایتخت تداوم دارد.

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.