| کد خبر: 234226 |

ورود دیوان محاسبات به ماجرای ویال‌های خالی واکسن کرونا

دیوان محاسبات کشور به ماجرای ویال‌های خالی واکسن کرونا ورود کرد.

تین نیوز

دیوان محاسبات کشور به ماجرای ویال‌های خالی واکسن کرونا ورود کرد.

به گزارش تین نیوز، دفتر روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور  اعلام کرد:در پی اعلام خروج تعدادی از ویال‌های خالی واکسن کرونا و سوءاستفاده از آنها توسط اشخاص خاطی، جلسه‌ای با حضور معاون فنی و حسابرسی امور عمومی و اجتماعی دیوان محاسبات کشور، مدیرکل حراست وزارت بهداشت، مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز و معاونین وی و رئیس بیمارستان کوثر (محل خروج ویال‌های خالی) در محل دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تشکیل شد.

در این جلسه ضمن بررسی مراحل امحای ویال‌های استفاده شده واکسن کرونا، نقاط ضعف این مراحل شناسایی و با توجه به اهمیت موضوع و لزوم ادامه فرآیند واکسیناسیون عمومی کشور و جلوگیری از سوءاستفاده اشخاص فرصت طلب و سودجو، مواردی به تصویب رسید.

به منظور جلوگیری از تکرار این موضوع در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، طی بخشنامه‌ای توسط حراست وزارت بهداشت، لزوم تقویت کنترل‌های داخلی در این مسیر (شامل استفاده از اتاق‌های اختصاصی به منظور نگهداری ویال‌های استفاده شده، نصب سیستم‌های کنترلی و دوربین‌های نظارتی در محل نگهداری این ویال‌ها، تقویت نظارت توسط رؤسای دانشگاه‌ها بر فرآیند امحاء و…) به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

همچنین، تا قبل از امحای ویال‌های خالی، از تهیه صورتجلسه امحا خودداری شده و هرگونه تنظیم صورتجلسه امحا، موکول به شمارش و کنترل دقیق ویال‌ها باشد.

افراد خاطی با توجه به صورتجلسات تنظیمی، شناسایی و ضمن معرفی به تخلفات اداری وزارت بهداشت، جهت برخورد قانونی با آنان، به قوه قضائیه معرفی شوند.

دیوان محاسبات به صورت مستمر و دوره‌ای، این فرآیند را کنترل و نظارت خواهد نمود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.