| کد خبر: 229950 |

پاکستان پیشنهاد کمک به هند برای مقابله با کرونا ارائه داد

دولت پاکستان در حرکتی برای ابراز همبستگی با مردم هند در پی موج خطرناک شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور، پیشنهاد تامین تجهیزات مقابله با کرونا و کمک‌های پزشکی به کشور همسایه خود داد.

تین نیوز

دولت پاکستان در حرکتی برای ابراز همبستگی با مردم هند در پی موج خطرناک شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور، پیشنهاد تامین تجهیزات مقابله با کرونا و کمک‌های پزشکی به کشور همسایه خود داد.

به ‌گزارش تین نیوز به نقل از منابع رسمی پاکستان، دولت این کشور آمادگی خود را برای ارسال کمک‌های پزشکی و تجهیزات مخصوص مقابله به بیماری کووید-۱۹ به هند را اعلام کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان شنبه شب با صدور بیانیه‌ای گفت: این کشور آماده ارائه کمک‌های پزشکی به هند شامل پوشش محافظ در برابر ویروس کرونا، دستگاه‌های ونتیلاتور، سی تی اسکن و سایر تجهیزات پیشگیرانه است.

پیشنهاد دولت اسلام‌آباد که تلاش این کشور برای بهبود روابط پرتنش با دهلی‌نو را نیز منعکس می‌کند، پس از اعلام همبستگی مقام‌های بلندپایه پاکستان با مردم هند در برابر ویروس کرونا، عنوان شد.

در بیانیه‌ مذکور آمده است: مقامات ذیربط پاکستان و هند می توانند روش‌های تحویل سریع محموله‌های امدادی را تهیه کنند.

دولت پاکستان افزود که این کشور می‌تواند با هند از این فرصت برای بررسی راه های احتمالی همکاری بیشتر میان دو کشور همسایه برای کاهش چالش‌های ناشی از همه گیری کرونا استفاده کند.

هند اکنون یکی از کشورهای با شیوع بالای کرونا در جهان و بعد از برزیل دومین کشور از نظر تعداد مرگ و میر است. به طوری که در روزهای گذشته تعداد موارد مرگ روزانه کرونا در این کشور به بالای دوهزار و ۶۰۰ نفر در روز رسیده است. جمعه گذشته نیز آمار روزانه مبتلایان به کووید-۱۹ در هند از ۳۰۰ هزار نفر عبور کرد.

تاکنون ۱۶ میلیون و ۶۰۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۵ هزار نفر جان باخته اند. گزارش های منتشر شده از هند حاکی از این است که بیمارستانهای این کشور با کمبود جا و امکانات درمانی از جمله اکسیژن مواجه هستند و بسیاری از مردم این کشور از ترس ابتلا به کرونا برای تحویل اجساد درگذشتگان خود مراجعه نمی کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.