| کد خبر: 228531 |

واکسن کرونا رایگان است/واکسن های شرکت های خصوصی را خریداریم

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، گفت: سیاست وزارت بهداشت واکسیناسیون آحاد مردم به صورت رایگان است و واکسن های وارداتی شرکت‌های خصوصی نیز از آنها خریداری خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، گفت: سیاست وزارت بهداشت واکسیناسیون آحاد مردم به صورت رایگان است و واکسن های وارداتی شرکت‌های خصوصی نیز از آنها خریداری خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی، اظهار کرد: وزارت بهداشت، واکسن را توسط هیأت امنای ارزی وارد می‌کند، اما طبق نظر سازمان غذا و دارو و صلاحدید وزیر بهداشت، همزمان فراخوان برای واردات فوریتی واکسن توسط شرکت‌هایی که توانایی این کار را دارند، اعلام شده است و این امکان بر قوت خود باقی است.

وی افزود: هدف از صدور این فراخوان‌ها، بهره‌گیری از توان شرکت‌های خصوصی واجد شرایط به منظور تسریع و افزایش حجم واردات واکسن و به دنبال آن واکسیناسیون گسترده‌تر مردم بوده است، بر این اساس شرکت‌های متقاضی همچنان می‌توانند واکسن کرونا را از منابعی که مورد تأیید سازمان غذا و دارو است به صورت فوریتی وارد کنند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه سیاست وزارت بهداشت واکسیناسیون رایگان مردم علیه کرونا است، گفت: تمام واکسن‌های وارداتی توسط وزارت بهداشت خریداری و به صورت رایگان به مردم تزریق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط جهانی تولید و عرضه واکسن، تمرکز در تأمین واکسن کرونا، تولید داخل است، گفت: واردات واکسن تنها برای تأمین نیاز کشور طی دو سه ماه آینده و برای گروه‌های اولویت دار است و با تولید انبوه واکسن‌های داخلی، اصلی‌ترین منبع تأمین، واکسن‌های بومی خواهند بود.

محمدی با تاکید بر اینکه ایران از ۱۰ سال گذشته دارای مجوز تأیید واکسن از سازمان جهانی بهداشت است، خاطرنشان کرد: تنها واکسن‌هایی مجوز واردات را اخذ خواهند کرد که توانسته باشند تائیدیه سازمان غذا و دارو را به عنوان سازمان نظارتی، کسب کرده باشند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.