| کد خبر: 222128 |

اجرای محدودیت های جدید از اول آذر، گرچه دیر است اما مغتنم است

وزیر بهداشت درباره ضرورت اعمال محدودیت های جدید جهت مقابله با کرونا گفت: اجرای محدودیتها از اول آذرماه، گرچه دیر است اما مغتنم است که این وضعیت اورژانسی را هرچه زودتر دریابیم. اگر قرار است محدودیت ها درست اجراشود اما با تاخیر، ما ترجیح می‌دهیم تا اینکه با عجله و شکسته و نیم‌بند اجرا شود.

تین نیوز

وزیر بهداشت درباره ضرورت اعمال محدودیت های جدید جهت مقابله با کرونا گفت: اجرای محدودیتها از اول آذرماه، گرچه دیر است اما مغتنم است که این وضعیت اورژانسی را هرچه زودتر دریابیم. اگر قرار است محدودیت ها درست اجراشود اما با تاخیر، ما ترجیح می‌دهیم تا اینکه با عجله و شکسته و نیم‌بند اجرا شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در مراسم امضای تفاهم‌نامه با جمعیت هلال‌احمر، گفت: ما در یک دوره‌ای در اسفند و فروردین با تلاش پیگیر و همدلی و وفاق ملی و گرد هم آمدن همه نیروها حول یک محور توانستیم رکورد تاریخی در مبارزه با بیماری کرونا در جهان ثبت کنیم. دیروز جلسه‌ای در خدمت عزیزان وزارت راه و شهرسازی بودم و یادآور آن شدیم که بعد از رسیدن این طوفان به کشورهای اروپایی، فوج عظیمی از هموطنان ما به دلیل گرفتاری که در کشورهای اروپایی پیش آمد و هنوز مقایسه‌ای بین آنها و ما پیش نیامده بود، خواستار بازگشت به کشور برای امنیتی که ما در سایه‌این همدلی در مدیریت کرونا فراهم کرده بودیم، بودند و ما هواپیماهایی می‌فرستادیم تا این عزیزان را به وطن بازگردانند.

وی افزود: بعد از آن ایام به دلایل متعددی که مهم‌ترین آن ساده‌انگاری و رفتار متفاوت ویروس بود، گرفتار امواج دوم و سوم بیماری شدیم. در جلسه‌ای که در خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان تکالیف جدیدی به عهده دستگاه‌ها گذاشتند که یک سرفصل بسیار مبارک و مهمی در استمرار مدیریت بیماری بود. یکی از دستورات مهم ایشان تشکیل یک قرارگاه عملیاتی بود برای اجرای مصوبات ستاد که این خلاء در طول این مدت هم احساس می‌شد. خیلی از پیشنهادات ما مصوب می‌شد اما این مصوبات اجرا نمی‌شد.

وی در ادامه تاکید کرد: یک بالی از مدیریت بیماری که در اختیار ما نبود بال بسته و شکسته‌ای بود که با تشکیل قرارگاه و حضور وزیر کشور در راس این قرارگاه، عملیات اجرایی سامان جدیدی یافت. تکلیف دومی که مقام معظم رهبری تعیین کردند این بود که بتوانیم به عنوان تعیین مصادیق محدودیت‌ها در وزارت بهداشت عمل کنیم و این حرکت سبب شد دوستان ما در وزارت بهداشت با هماهنگی همکاران وزارت کشور یک مجموعه‌ای از پروتکل‌های جدید تدوین کنند که دیروز در جلسه ستاد ملی مورد اقبال رییس جمهور و اعضای ستاد قرار گرفت.

وزیر بهداشت افزود: گرچه ما به دلیل وضعیت بحرانی کرونا در کشور نیازمند تسریع این اعمال محدودیت‌ها بودیم اما عزیزان به دلیل پیش‌نیازها و ضرورت‌هایی که باید ایجاد می‌شد، اجرای آن را به اول آذرماه موکول کردند. گرچه دیر است اما مغتنم است که این وضعیت اورژانسی را هرچه زودتر دریابیم و اگر قرار است درست اجراشود با تاخیر ما ترجیح می‌دهیم تا اینکه با عجله و شکسته و نیم‌بند اجرا شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.