| کد خبر: 215701 |

آمار جهانی همه گیری کرونا / شمار مبتلایان از ۱۵ میلیون نفر گذشت

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۱۹ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

تین نیوز

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۱۹ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۵ میلیون و ۹۷ هزار و ۶۹۶ نفر رسیده و مرگ ۶۱۹ هزار و ۵۶۱ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۹ میلیون و ۱۱۵ هزار و ۴۸۲ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

از میان پنج میلیون و ۳۶۲ هزار و ۶۵۳ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی پنج میلیون و ۲۹۹ هزار و ۷ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۳ هزار و ۶۴۶ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۹ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۴۳ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، نه میلیون و ۱۱۵ هزار و ۴۸۲ نفر معادل ۹۴ درصد از موارد بهبود یافته و ۶۱۹ هزار و ۵۶۱ نفر معادل شش درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین این آمار نشان می دهد که شمار قربانیان در مکزیک نیز رو به افزایش دارد و تاکنون از ۴۰ هزار نفر فراتر رفته است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

 ۱. آمریکا چهار میلیون و ۲۸ هزار و ۵۶۹ مبتلا، ۱۴۴ هزار و ۹۵۳ قربانی

 ۲. برزیل دو میلیون و ۱۶۶ هزار و ۵۳۲ مبتلا، ۸۱ هزار و ۵۹۷ قربانی

 ۳. هند یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۸۵ مبتلا، ۲۸ هزار و ۷۷۰ قربانی

 ۴. روسیه ۷۸۳ هزار و ۳۲۸ مبتلا، ۱۲ هزار و ۵۸۰ قربانی

 ۵. آفریقای جنوبی ۳۸۱ هزار و ۷۸۹ مبتلا، ۵۳۶۸ قربانی

 ۶. پرو ۳۶۲ هزار و ۸۷ مبتلا، ۱۳ هزار و ۵۷۹ قربانی

 ۷.مکزیک ۳۵۶ هزار و ۲۵۵ مبتلا، ۴۰ هزار و ۴۰۰ قربانی

 ۸. شیلی ۳۳۴ هزار و ۶۸۳ مبتلا، ۸۶۷۷ قربانی

 ۹. اسپانیا ۳۱۳ هزار و ۲۷۴ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۲۴ قربانی

 ۱۰. انگلیس ۲۹۵ هزار و ۸۱۷ مبتلا، ۴۵ هزار و ۴۲۲ قربانی

پس از این ۱۰ کشور، ایران با ۲۷۸ هزار و ۸۲۷ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ و ۱۴ هزار و ۶۳۴ قربانی ناشی از آن در رتبه یازدهم جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است. سپس کشورهای پاکستان با ۲۶۷ هزار و ۴۲۸ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۵۵ هزار و ۸۲۵ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۴ هزار و ۷۵۲ مبتلا، ترکیه با ۲۲۱ هزار و ۵۰۰ مبتلا، کلمبیا با ۲۱۱ هزار و ۳۸ مبتلا، بنگلادش با ۲۱۰ هزار و ۵۱۰ مبتلا، آلمان با ۲۰۳ هزار و ۸۹۰ هزار مبتلا، فرانسه با ۱۷۷ هزار و ۳۳۸ مبتلا، آرژانتین با ۱۳۶ هزار و ۱۱۸ مبتلا، کانادا با ۱۱۱ هزار و ۶۹۷ مبتلا و قطر با ۱۰۷ هزار و ۴۳۰ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

پس از آن عراق با ۹۷ هزار و ۱۵۹ مبتلا، اندونزی با ۸۹ هزار و ۸۶۹ مبتلا، مصر با ۸۹ هزار و ۷۸ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۷۰۷ مبتلا، سوئد با ۷۸ هزار و ۱۶۶ مبتلا، اکوادور با ۷۶ هزار و ۲۱۷ مبتلا، قزاقستان با ۷۵ هزار و ۱۵۳ مبتلا، فیلیپین با ۷۰ هزار و ۷۶۴ مبتلا، عمان با ۶۹ هزار و ۸۸۷ مبتلا، بلاروس با ۶۶ هزار و ۳۴۸ مبتلا، بلژیک با ۶۴ هزار و ۲۵۸ مبتلا، بولیوی با ۶۲ هزار و ۳۵۷ مبتلا، کویت با ۶۰ هزار و ۴۳۴ مبتلا، اوکراین با ۶۰ هزار و ۱۶۶ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۷ هزار و ۴۹۸ مبتلا، پاناما با ۵۵ هزار و ۱۵۳ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۵۴ هزار و ۷۹۷ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۵۴ هزار و ۴۲ و هلند با ۵۲ هزار و ۷۳ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین کشورهای پرتغال، سنگاپور، لهستان، افغانستان، بحرین، نیجریه، رومانی، سوئیس، ارمنستان، گواتمالا، هندوراس، ایرلند، آذربایجان، غنا، ژاپن، الجزایر، صربستان، قرقیزستان و مولداوی بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.