| کد خبر: 207489 |

کرونا خرچنگ‌های صید شده را به ساحل بازگرداند

با شیوع کرونا ویروس در کشورهای خلیج فارس و نبود تقاضای خرید آبزیان، صیادان بار خرچنگ‌ را در دریا تخلیه کرده و امواج دریا آن را به ساحل قشم آورده است.

تین نیوز

 با شیوع کرونا ویروس در کشورهای خلیج فارس و نبود تقاضای خرید آبزیان، صیادان بار خرچنگ‌ را در دریا تخلیه کرده و امواج دریا آن را به ساحل قشم آورده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قشم گفت: احتمال می‌رود با توجه به نبود امکانات سردخانه بر روی شناور و فساد پذیری سریع لاشه، صیادان مجبور به تخلیه بار در دریا شده‌اند.

در روزهای اخیر فیلمی در فضای مجازی منتشر شده است که از مرگ‌ومیر تعدادی خرچنگ در نوار ساحل جنوبی قشم حکایت می‌کند.

صادق رستمی افزود: با پایش نوار ساحل جنوبی جزیره قشم، فقط در یک ناحیه از نوار ساحل جنوبی با بستر سنگی و ماسه‌ای به طول ۱۰۰ متر این خرچنگ‌ها مشاهده شد.

وی ادامه داد: در این منطقه ۳۰۰ قطعه لاشه خرچنگ بالغ و نیمه بالغ از گونه آبی شناگر با وزن حدود هر کدام ۲۰۰ گرم و همچنین  لاشه یک قطعه لاکپشت دریایی از گونه سبز در همان ناحیه وجود داشت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قشم تصریح کرد: با توجه به اینکه این گونه خرچنگ خوراکی از لحاظ اقتصادی  در کشورهای عربی بسیار ارزشمند است و بازار خوبی دارد، صید غیر مجاز آن در بعضی مواقع رخ می‌دهد.

وی احتمال مرگ خرچنگ‌ها به دلیل شکوفایی بلوم جلبکی در همان منطقه را دور از ذهن ندانست و ادامه داد: البته با توجه به اینکه تلفات فقط به یک نوع خرچنگ که ارزش غذایی برای برخی کشورها دارد، مربوط می‌شود، بحث بلوم جلبکی نمی‌تواند درست باشد.

رستمی خاطرنشان کرد: با این حال، جهت بررسی علت مرگ و میر خرچنگ‌ها در صورت وجود آلودگی‌های بیولوژیکی در زیستگاه، از آب دریا در ساحل جنوبی و لاشه خرچنگ‌ها نمونه‌برداری و به پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس ارسال شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.