| کد خبر: 195180 |

استاندار مرکزی:

حذف ۴ صفر از پول ملی به حفظ ارزش پول کشور کمک می‌کند

با حذف ۴ صفر اضافه از پول ملی، از کاهش ارزش پول کشور جلوگیری خواهد شد.

تین نیوز

استاندار مرکزی گفت: با حذف ۴ صفر اضافه از پول ملی، از کاهش ارزش پول کشور جلوگیری خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدعلی آقازاده در مراسم افتتاح ساختمان مدیریت شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان مرکزی اظهار کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر نمونه بارز یک بانک اسلامی با رعایت تمام ضوابط سیستم بانکداری اسلامی است.

وی افزود: دامنه سود دریافتی این بانک بین صفر تا چهار درصد است. در واقع این رقم آرزوی همه مردم و علمای دین بوده که یک بانک با رویکرد قرض‌الحسنه به این معنی به مردم خدمت کند. هم‌چنین دامنه پرداخت وام‌های این بانک عمدتا برای اقشار کم درآمد، نیازمند و خانواده‌هاست.

استاندار مرکزی با بیان این‌که عملکرد این بانک در استان مرکزی خوب است، گفت: می‌طلبد که سایر بانک‌ها هم به این مشی و شیوه بانک مهر برای پرداخت تسهیلات و سایر عملیات بانکی و جمعیت مخاطب تاسی داشته باشند.

آقازاده با بیان این‌که در طول یک سال و نیم گذشته بر اثر تحریم‌های ظالمانه ای که شکل گرفت، کاهش ارزش پول ملی اتفاق افتاد، بیان کرد: با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد، بانک‌ها می‌توانند محل و منبعی برای کنترل تورم باشند و می‌طلبد که همه به‌ویژه سیستم بانک‌داری با اعطای تسهیلات ارزان قیمت در مسیر کاهش نرخ تورم حرکت کنند.

وی در خصوص لایحه دولت در ارتباط با حذف صفر از پول‌ ملی اضافه کرد: صفرهای اضافه موجود علاوه بر تحمیل هزینه‌های سرسام آور به کشور، سبب کاهش ارزش پول نیز می‌شوند، همچنین ضرب سکه، چاپ اسکناس و ... نیز هزینه‌های سنگینی برای کشور به همراه دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: مدتهاست که واحد پول ایران در لسان مردم از ریال به تومان تغییر کرده و نیاز است این ناهماهنگی رفع شده و حداقل ارزش پول ایران اسماً با ارزهای دیگر برابر و از تعداد صفرهای اضافی کاسته شود. امیدواریم مجلس این لایحه کارشناسی شده که در دولت تدبیر و امید تهیه و تدوین شده را مصوب کند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از مصادیق بانک‌هایی است که در چارچوب قانون فعالیت‌های بانکی بدون ربا فعالیت می‌کند.

علی اکبر کریمی افزود: در مجلس شورای اسلامی در تلاش برای اصلاح قانون نظام بانکی هستیم و خوشبختانه مراحل نهایی کار انجام شده است. اصلاح قانون بانک مرکزی، تغییرات اساسی در نحوه اداره بانک مرکزی و نقش‌آفرینی بانک مرکزی در فعالیت‌های بانکی کشور و اعمال نظارت بر فعالیت بانکی، در چارجوب طرح بازنگری در نظر گرفته شده است.

بانک توسعه ایران نیز که بستری برای انجام فعالیت‌های مهم و بزرگ و اساسی در کشور است در این طرح پیش‌بینی شده که مجموع این موارد در قالب یک طرح واحد با حدود ۲۰۰ ماده به صحن مجلس ارائه می‌شود و امیدواریم با تمهیدات لازم در کمیسیون، این طرح در این دوره از مجلس به سرانجام برسد و گام بلندی برای ایجاد تغییر و تحول در نظام بانکداری کشور باشد.

وی اضافه کرد: جای بانک‌هایی همچون بانک مهر ایران در نظام بانکی کشور خالی است و جا دارد بیش از این چنین بانک‌هایی داشته باشیم. در فعالیت‌های اقتصادی اگر بتوانیم منابع ارزان قیمت تجهیز کرده و تسهیلات با نرخ پایین ارائه دهیم قطعا آثار آن در تولید و افزایش اشتغال و رشد و توسعه اقتصادی نمودار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.