| کد خبر: 190288 |

تاکید ساداتی‌نژاد بر بکارگیری دیپلماسی فعال؛

توافقنامه‌های همکاری چندجانبه با همسایگان خنثی کننده تحریم‌های واشنگتن

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد در شرایط تحریمی کنونی وزارت امور خارجه باید زمینه ایجاد توافقنامه های دوجانبه و چندجانبه با کشورهای همسایه را فراهم کند زیرا این امر سدی در برابر تحریم های ظالمانه آمریکا محسوب شود.

تین نیوز

 عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد در شرایط تحریمی کنونی وزارت امور خارجه باید زمینه ایجاد توافقنامه های دوجانبه و چندجانبه با کشورهای همسایه را فراهم کند زیرا این امر سدی در برابر تحریم های ظالمانه آمریکا محسوب شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد  با اشاره به فرصت رایزنی با کشورهای همسایه در راستای خنثی سازی تحریم ها، گفت: وقتی موضوع تحریم در میان باشد، برای خنثی کردن آن باید شاهد دیپلماسی فعال خصوصا با همسایگان باشیم.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه کارشناسان سیاسی اعتقاد دارند بی اثر کردن و دورزدن تحریم ها از طریق دیپلماسی محقق می شود، اظهار کرد: بنابراین وزارت امور خارجه باید درصدد جلب حمایت و برطرف کردن دغدغه کشورهای دیگر باشد از این رو می توان مشکلات بسیاری را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها طی چند مدت گذشته تلاش بسیاری کردند تا با افزایش فشار بر همسایگانمان، آنها را از همکاری با ایران منصرف کنند، ادامه داد: به عنوان مثال مقامات آمریکایی ها رفت و آمدهای بسیاری را با کشور عراق و ترکیه داشتند تا بتوانند روابط بین دو کشور را کم رنگ کنند اما مشاهده شد که با تلاش فوق العاده و دیپلماسی این خدعه خنثی شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر می رسد بکارگیری دیپلماسی فعال و البته فراهم کردن زمینه ایجاد توافقنامه های دوجانبه و چندجانبه می تواند به راحتی سدی در برابر تحریم های ظالمانه آمریکایی ها محسوب شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه با فعالیت بیشتر و شناسایی زمینه های همکاری با دیگر کشورها خصوصا همسایگان گام های بلندی را در برطرف کردن تحریم ها بردارد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.