| کد خبر: 189519 |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تنش در بازار قطعه سازان با خودروسازان و ضرر مردم

دود تنش در بازار قطعه سازان و خودروسازان به چشم مردم می رود.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: برخی تصمیمات دستگاه ها و اتهام ها در ماه های گذشته، صنایع خودرو و قطعه سازی را با التهاب مواجه کرده و این شرایط جز به زیان مردم و مشتریان نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «ولی ملکی» افزود: بدسلیقگی بانک مرکزی در اعلام کاهش نرخ سپرده‌ها موجب شد عده‌ای پول خود را از بانک‌ها خارج و به بازار خودرو و مسکن تزریق کنند که التهاب بازار خودرو را به دنبال داشت.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی درخصوص تصمیم بورس کالا مبنی بر عرضه عمومی فولاد مورد نیاز خودروسازان در بورس کالا افزود: صنعت خودرو قدرت تحمل فشارهای زیاد را ندارد و این مساله ممکن است موجب افزایش قیمت‌ها شود، زیرا ممکن است تهیه فولاد خودروسازان با مشکل مواجه شده یا با واسطه به دستشان برسد.

اتهام دپوی خودرو

وی درباره کسری قطعات، معوقه‌های تحویل خودروسازان و اتهام دپوی خودرو در خودروسازی‌ها گفت: اگر هر خودروساز روزانه ۲ هزار دستگاه تولید داشته باشد، این حق را دارد که تولیدات خود را برای انجام آزمایش‌های لازم تا ۲ هفته نگهداری کند.

ملکی ادامه داد: اگر در این فرایند ۲۰ هزار خودرو کف کارخانه چیده شود توسط بعضی افراد به عنوان دپو یا انبار تلقی می‌شود؛ این فرآیند حتی در مورد خودروی کامل نیز صدق می‌کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی که یک خودرو به دلیل کمبود قطعه ناقص باشد در کف کارخانه می‌ماند و این به معنای انبار کردن نیست، این کار همچنین به نفع خودروساز نیست زیرا متحمل هزینه‌های اضافی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.