| کد خبر: 174774 |

◄ دلایل عملکرد ناموفق سازمان نظام مهندسی از زبان احمد خرم

9 هزار و هشتصدهزار نفر در این انتخابات شرکت داشتند که با توجه به افزایش تعداد اعضا از 90 هزار به 120 هزار نفر، کاهش 20 درصدی مشارکت در انتخابات نظام مهندسی اتفاق افتاده است.

تین نیوز

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به کاهش مشارکت در انتخابات نظام صنفی ساختمان که روز پنجشنبه برگزار شد گفت: کاهش مشارکت جای سوالات بسیاری در انتخابات اخیر سازمان نظام مهندسی برجای گذاشت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، احمد خرم اظهار کرد: 9 هزار و هشتصد نفر در این انتخابات شرکت داشتند که با توجه به افزایش تعداد اعضا از 90 هزار به 120 هزار نفر، کاهش 20 درصدی  مشارکت در انتخابات نظام مهندسی اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با انتقاد از کم توجهی سازمان به اعضای خود و عدم ارائه خدمات مناسب در حد توان این سازمان، گفت: متاسفانه به علت عملکرد ناموفق سازمان نظام مهندسی اکثریت اعضاء تعلق خاطر خود را به این صنف از دست داده و یا حضور در این بخش را با جدّیت دنبال نمی‌کنند.

خرم به اشاعه تفکر فردی در میان اعضای سازمان اشاره داشته و افزود: در انسجام است که مطالبات صنفی و فردی به نتایج مناسب می‌رسد و تجربه نشان داده که فردگرائی تنها موجب منتفی شدن آن خواست هرچند مهم شده است.

خرّم به موضوع چگونگی برگزاری انتخابات روز 5 شنبه پرداخت و افزود: انتخابات به دلیل خلوت بودن مراکز انتخابات با سرعت و بدون تخلف و تقلب در رای‌گیری انجام شد، اما برخی از کاندیداها در این روز نیز به تبلیغات خود ادامه دادند که به لحاظ قانونی تخلف محسوب می‌شود.

به گفته خرّم، عوامل ریزش مشارکت در انتخابات روز پنجشنبه را باید در علمکرد ضعیف و عدم مشارکت اعضاء در کارهای گروهی  دنبال کرد. این تفکر که اعضا بنشینند و تا مسائل به خودی خود حل شود، بسیار اشتباه است. مطالبات باید پیگری شود تا تحقق پیدا کنند.

وی به لزوم توجه به شفافیت‌سازی در سازمان نظام مهندسی پرداخت و یادآور شد: متاسفانه اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی به دلیل کثرت کار این امر مهم  را به فراموشی سپرده‌اند. باید در قالب تشکل‌های صنفی شفافیت را مطالبه کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی به این موضوع اشاره کرد که، متاسفانه ضعف نظارت متولی باعث بروز برخی مشکلات شده که برطرف کردن آن تنها با مشارکت حداکثری اعضاء در تصمیم‌گیری‌ها میسر می‌شود. باید هیات مدیره جدید به این مهم بیش از همیشه توجه نشان دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.