| کد خبر: 163985 |

چرا سکه گران شد؟

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد افزایش قیمت طلای جهانی و قیمت ارز مهمترین دلایل جهش قیمت سکه در ایام نوروز بوده است.

تین نیوز

عضو هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد افزایش قیمت طلای جهانی و قیمت ارز مهمترین دلایل جهش قیمت سکه در ایام نوروز بوده است.

به گزارش تین‌نیوز، قیمت سکه در تعطیلات نوروز به شکل بی سابقه‌ای افزایش پیدا کرد و در شرایطی که پیش از عید قیمت سکه تمام یک میلیون و 600 هزار تومان بود. در اواسط عید به یک میلیون و 700 هزار تومان رسید و بعد از آن تا یک میلیون و 740 هزار تومان هم بالا رفت. این اتفاق در شرایطی افتاد که پیش‌بینی‌ها بر خلاف این روند بود و با توجه به نیمه تعطیل شدن بازار انتظار برای افزایش قیمت‌ها وجود نداشت در این خصوص محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح دلایل افزایش قیمت سکه پرداخت و اظهار کرد:‌ بعد از سال جدید انتظار می رفت با توجه به کاهش تقاضا و مقداری کاهش التهابات در بازار قیمت‌ها تعدیل شود، ولی در شروع سال جدید همزمان با جنگ تجاری آمریکا و چین ارزش دلار به شدت کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: ‌این اتفاق باعث شد که قیمت جهانی طلا با افزایش مواجه شود به طوری که هر اونس به 1347 دلار رسید که اکنون به حدود 1330 دلار رسیده، اما همچنان در نوسان است. از طرفی در ایام عید با توجه به تعطیلی واحدها و نبود قیمت رسمی ارز قیمت ارز افزایش پیدا کرد و همزمانی این دو عامل یعنی افزایش قیمت جهانی و افزایش قیمت ارز باعث شد که قیمت سکه نه تنها کاهش پیدا نکند بلکه با افزایش همراه شود.

کشتی آرای تصریح کرد: از طرفی در شرایطی که عرضه در بازار خیلی زیاد نبود، قیمت سکه تمام به یک میلیون و 740 هزار تومان افزایش پیدا کرد، همچنین انتظار می رفت که بعد از تعطیلات عید حباب نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی کم شود، اما این اتفاق نیفتاد و به دلیل تقاضایی که در بازار وجود داشت و عدم عرضه کافی قیمت این سکه ها هم افزایش یافت.

کشتی آرای اضافه کرد: همچنان قیمت های فعلی پا برجا است و قیمت انواع سکه کاهش چشمگیری نداشته است و با توجه به اینکه روز شنبه قرار است مجددا بانک کارگشایی سکه حراج کند این انتظار وجود داشت که در آخر هفته قیمت سکه مقداری کاهش پیدا کند، اما این اتفاق نیفتاد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.