| کد خبر: 157503 |

واکنش هنرمندان به جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن

دومین جشنواره فیلم‌وعکس راه‌آهن که با یادواره و بزرگداشت هنرمند فقید، بازیگر و صدا‌پیشه در تئاتر و سینما مرتضی احمدی برگزار می‌شود، مورد استقبال جمع کثیری از هنرمندان داخل و خارج کشور قرار گرفته است.

تین نیوز

دومین جشنواره فیلم‌وعکس راه‌آهن که با یادواره و بزرگداشت هنرمند فقید، بازیگر و صدا‌پیشه در تئاتر و سینما مرتضی احمدی برگزار می‌شود، مورد استقبال جمع کثیری از هنرمندان داخل و خارج کشور قرار گرفته است.

کنوت وستر (knutte wester) مستند‌ساز سوئدی درباره این جشنواره گفت‌: برای من جالب است که راه‌آهن ایران به بحث هنر ورود کرده است و امیدوارم که راه آهن کشورهای دیگر هم کار هنری را جدی بگیرند.

این مستند‌ساز بیان کرد: در کشور من راه‌آهن فقط در حوزه حمل‌و‌نقل فعالیت می‌کند و تاکنون در کارهای فرهنگی و هنری ورود نکرده‌ است.

وستر ادامه داد: در حیطۀ سینمای مستند، چیزی که برای من جذابیت دارد، انسانیت است. دوست دارم که قصه آدم‌ها را در فیلم‌هایم به تصویر بکشم و از این نظر فکر کنم که قطار سوژۀ جذابی برای به تصویر کشیدن انسان‌هایی با طرز فکرهای مختلف باشد.

photo_2017-12-18_10-50-44

اظهارنظرها و صحبت‌های هنرمندان فیلم‌ساز و عکاس در خصوص برگزاری و تداوم این جشنواره، کم نیست. عنایت بخشی، منوچهر آذری، احمدرضا درویش، بهرام عظیمی، حبیب احمدزاده، سید مهدی طباطبائی، مهدی فرزین‌نیا، پرستو صالحی و ...در این مورد اظهاراتی داشته‌اند.

بهناز توکلی بازیگر سینما و تلویزیون حضور ابوالفضل جلیلی در جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن را نشان‌گر اعتبار آن جشنواره دانست و گفت که این نوع جشنواره‌ها هم باعث دلگرمی هنرمندان می‌شود و هم به ارتقای سطح فرهنگی جامعه کمک می‌کند.  

بهناز توکلی

 بیژن شکر‌ریز استاد دانشگاه و مستند‌ساز در گفت و‌گو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن، شرایط کاری در راه‌آهن را برای هنرمندان خیلی مناسب دانست و حضور هر سازمانی را در کارهای فرهنگی ارزشمند و قابل احترام خواند و گفت: سازمانی مثل راه‌آهن که در سرتاسر ایران و ردپای آن در زندگی مردم وجود دارد، می‌تواند این آهن و قطار را تبدیل به یک تفکر فرهنگی کند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: به نظرم این جشنواره و حتی نمایشگاه‌هایی که در این حوزه برگزار می‌کنیم باید کاری کند تا مردم را با واقعیت‌های این سرمایه ملی که نزدیک به یک قرن از تأسیس آن می‌گذرد، هر چه بهتر آشنا سازد. با اطمینان می‌توان گفت اگر متناسب با این موضوع باشد می تواند در کار خود موفق شود.

شکرریز

سعید صادقی عکاسی دوران دفاع مقدس گفت: به نظرم هنری که در خدمت نمایش مشکلات و اتفاقات جامعه خود باشد، موفق‌تر است و هویت واقعی جامعه را به تصویر می‌کشد و در نتیجه برای مردم قابل پذیرش خواهد بود. در این مسیر، جشنواره‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید با موضوعات فراخوان خود به استحکام پیوندهای اجتماعی بپردازند.

صادقی، راه‌آهن را سازمانی مردمی دانست که می تواند در توسعه فرهنگی جامعه گام‌های مؤثری بردارد و اظهار داشت: برای طی کردن این مسیر باید از حضور کارشناسان مجرب بهره برد و قبل از هر چیز، تفکر که لازمۀ هر کاری است را در خودمان پرورش دهیم و بر اساس نیازهای خود، آثار فرهنگی تولید کنیم.

سعید صادقی

محمدرضا کیوانفر فیلم‌ساز و مدرس عکاسی درمورد این جشنواره گفت: همۀ فیلمسازان در دوران فعالیت هنری خود یک بار ایده لوکیشن قطار و یا ساخت فیلمی با موضوع قطار و راه‌آهن را در ذهن خود داشته‌اند و از این نظر برگزاری جشنواره راه‌آهن و ایجاد یک جریان هنری در جامعه باعث به ثمر رسیدن ایده‌هایی با این موضوعات می شود.

دبیرخانه جشنواره فیلم‌وعکس راه‌آهن چند روز پیش اعلام کرد که به دلیل درخواست عده‌ای از هنرمندان علاقمند به شرکت در مسابقه و جشنواره مهلت ارسال آثار را تا 10 دیماه 1396 تمدید کرده‌است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.