| کد خبر: 134012 |

ترانزیت شهروندان قطری از فرودگاه‌های امارات ممنوع شد

مدیر یک شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس اعلام کرد شهروندان قطری اجاره نخواهند داشت سوار پروازها به مقصد دوبی شوند زیرا امارات متحده عربی در پی قطع روابط دیپلماتیک با قطر، ترانزیت آنها از فرودگاه‌های این کشور را ممنوع کرده است.

تین نیوز

مدیر یک شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس اعلام کرد شهروندان قطری اجاره نخواهند داشت سوار پروازها به مقصد دوبی شوند زیرا امارات متحده عربی در پی قطع روابط دیپلماتیک با قطر، ترانزیت آنها از فرودگاه‌های این کشور را ممنوع کرده است.

 

به گزارش ایسنا، کشورهای متعدد خاورمیانه شامل عربستان سعودی، مصر و امارات متحده عربی دوشنبه هفته جاری با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود با این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس را قطع کردند.

 

امارات متحده عربی پیش از این اعلام کرده بود که شهروندان قطری اجازه ورود به این کشور یا گذر از مبادی ورودی آن را نخواهند داشت، با این همه وضعیت تردد مسافران هوایی تاکنون نامشخص بود.

 

شهروندان قطری اکنون اجازه نخواهند داشت از فرودگاه‌های امارات متحده عربی حتی برای تغییر هواپیما عبور کنند.

 

گارت ایوانز، مدیر عامل کانتاس ایرویز  در حاشیه نشست صنعت هواپیمایی در مکزیک اظهار کرد: امارات متحده عربی ترانزیت شهروندان قطری از طریق این کشور را ممنوع کرده است. بنابراین این شرکت در صورت امکان و برای جلوگیری از مشکلات بعدی، به مسافران قطری مسیرهای جایگزین را پیشنهاد خواهد کرد.

 

شرکت هواپیمایی امارات و اتحاد ایرویز درباره‌ این که شهروندان قطری اجازه خواهند داشت در پروازهایی که از مبدا و به مقصد هاب‌های این شرکت‌ها در دوبی و ابوظبی هستند سوار شوند یا خیر، توضیح ندادند.

 

ابزار چک روادید در وب سایت شرکت هواپیمایی امارات که از سوی انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی فراهم شده است، نشان می‌دهد دارندگان گذرنامه قطر اجازه ترانزیت در دوبی را نخواهند داشت.

 

در مقابل یک اسرائیلی می‌تواند حداکثر ۲۴ ساعت برای تغییر پرواز در دوبی بماند، در حالی که امارات متحده عربی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ندارد.

 

سرویس عملیات‌های پرواز OPSGROUP اعلام کرد به شرکت‌های هواپیمایی درباره مجموعه‌ای از محدودیت‌ها برای شهروندان قطری از جمله ممنوعیت ترانزیت از طریق امارات متحده عربی، بحرین، عربستان سعودی و مصر توصیه‌هایی کرده است.

 

محدودیت‌های ترانزیت به دنبال قطع همه راه‌های ارتباطی با قطر در راستای اقدام هماهنگ این کشورها انجام می‌گیرد. منازعه میان دو طرف بر قیمت‌های جهانی نفت تاثیر گذاشته است.

 

بر اساس گزارش رویترز، عربستان سعودی و بحرین روز سه شنبه مجوزهای شرکت هواپیمایی قطر ایرویز را باطل کرده و دستور دادند دفاتر این شرکت ظرف مدت ۴۸ ساعت تعطیل شود. به گفته تحلیلگران، چنین اقدامی میلیون‌ها دلار به درآمد قطرایرویز ضرر خواهد زد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.