| کد خبر: 132876 |

استمرار شفاف‌سازی نظام بانکی

مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی با تاکید بر اصلاح صورت‌های مالی بانک‌ها طبق ضوابط و مقررات جدید بانک مرکزی و ادامه این روند، از شفاف‌سازی عملکرد نظام بانکی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی با تاکید بر اصلاح صورت‌های مالی بانک‌ها طبق ضوابط و مقررات جدید بانک مرکزی و ادامه این روند، از شفاف‌سازی عملکرد نظام بانکی خبر داد.

 

عباس کمره‌ای  درباره اجرای صورت‌های مالی نمونه بانک مرکزی و با تاکید بر اینکه مقررات جدید در شبکه بانکی کشور عملیاتی شد، گفت: «در بانکداری اسلامی عمده منابع از محل سپرده‌های مردمی تامین می‌شود و ما به دنبال ایجاد شفافیت هستیم.» مدیرکل نظارت بر بانک‌های بانک مرکزی گفت: «مجامع بانک‌ها معمولا برای سهامداران برگزار می‌شود، ولی سپرده‌گذاران نقش پررنگی دارند و حق سپرده‌گذار هم هست که متوجه شود در بانک‌ها چه خبر است.»

 

کمره‌ای ادامه داد: «صورت‌های مالی مورد نظر بانک مرکزی از بهمن‌ماه سال ۹۴ مطرح بود و بانک مرکزی ابلاغیه‌هایی را برای بانک‌ها داشت و اعلام کرد که بحث کفایت ذخایر و نحوه شناسایی درآمد بانک‌ها مورد توجه قرار گیرد.»

 

او افزود: «از بهمن‌ماه سال ۹۴ بانک‌ها فرصت داشتند خودشان را با ضوابط جدید نظارتی تطبیق بدهند. درباره بانک‌های خصوصی با توجه به جلساتی که با حسابرسان و خود مسوولان این بانک‌ها داشتیم، به‌نوعی صورت‌های مالی جدید عملیاتی و ارائه شد.»

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.