| کد خبر: 132664 |

بررسی نقش گمرکات در کاهش قاچاق و افزایش صادرات

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از حضور رئیس کل گمرک در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: بررسی نقش گمرکات در کاهش قاچاق و افزایش صادرات محور بحث با کرباسیان است.

تین نیوز

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از حضور رئیس کل گمرک در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: بررسی نقش گمرکات در کاهش قاچاق و افزایش صادرات محور بحث با کرباسیان است.

 

صدیف بدری با اشاره به دستور کار این هفته کمیسیون عمران مجلس، گفت: فردا یک شنبه(7 خرداد) این کمیسیون نشستی با حضور مسعود کرباسیان معاون وزیر و رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد کرد.

 

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ، ادامه داد: بررسی عملکرد تامین و پرداخت منابع اعتباری اختصاصی به بخش حمل و نقل از محل درآمدهای حقوق ورودی گمرکی، رسیدگی به مسائل و مشکلات، مسائل عمرانی گمرکات کشور و همچنین بررسی نحوه فعالیت دستگاه های کنترلی موجود در گمرک از محورهای این جلسه خواهد بود.

 

وی ادامه داد: با توجه به اوج گیری قاچاق در کشور در جلسه فردا در کمیسیون عمران مجلس به موضوعاتی از جمله نقش گمرک و تجهیزات کنترلی آن در کاهش حجم قاچاق نیز بررسی خواهد شد.

 

بدری با بیان اینکه باید برای توسعه صادرات برنامه های مشخصی تدوین و اجرا شود، تصریح کرد: باید نقش گمرکات با کاهش تعرفه های گمرکی در صادرات پررنگ تر شود.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: یکی از مباحثی که در جلسه فردا مورد بحث و بررسی واقع خواهد شد رسیدگی به نحوه عملکرد گمرکات در خصوص صادرات مصالح ساختمانی است زیرا می تواند درآمد زایی خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

 

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، همچنین از ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ( اصلی) با حضور مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه ،‌وزارت خانه های راه و شهرسازی کشور، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و کنترل ساختمان کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، سامزان نظام کاردانی ساختمان در کمیسیون متبوعش خبر داد.

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.