| کد خبر: 132508 |

کسی که رای آورده حرمت و مشروعیت دارد

امام جمعه موقت تهران گفت: بعد از برگزاری انتخابات باید کدورت‌ها کنار برود و رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود و این یک قانون نانوشته در دنیا است.

تین نیوز

امام جمعه موقت تهران گفت: بعد از برگزاری انتخابات باید کدورت‌ها کنار برود و رقابت‌ها به رفاقت‌ها تبدیل شود و این یک قانون نانوشته در دنیا است. سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه انتخابات تمام شد و باید حرمت رقبای انتخاباتی را نگه داشت، گفت: رقبا نیز باید باور کنند کسی که رای آورده حرمت و مشروعیت دارد، اما نباید منتخب محترم رقبا را دست‌کم بگیرند، همیشه افراطی خواندن و تندرو خواندن رقبا کار نادرستی بوده است. او ادامه داد: 16 میلیون رای یا نزدیک 17 میلیون رای حجم کمی نیست، به این مجموعه تندرو و افراطی گفتن مناسب نیست.

 

به گزارش ایرنا، در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و باید حرمت رئیس‌جمهوری منتخب حفظ شود و رئیس‌جمهوری منتخب نیز باید حرمت کسانی را که به او رای ندادند نگه دارد و به این وسیله اجماع ملی حاصل می‌شود. او گفت: در هر انتخاباتی تخلفاتی کم و بیش داشته‌ایم، تخلفات دو گونه است، یکی تخلفات گسترده و اساسی است که کل انتخابات را زیر سوال می‌برد که بحمدالله در جمهوری اسلامی ایران ما تخلفات این چنینی نداشتیم و دیگری تخلفاتی است که اساس انتخابات را زیر سوال نمی‌برد؛ اما به هر حال تخلف، تخلف است و شورای نگهبان و دستگاه قضایی باید برخورد عادلانه داشته باشند، گزارش‌های تخلفات در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار زیاد است.

 

اعتراض ستاد انتخابات کشور به سخنان امام‌جمعه تهران

در همین حال به گزارش «ایسنا»،‌ستاد انتخابات کشور در نامه‌ای به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه نسبت به آنچه مطالب نادرست و تفرقه‌انگیز خطیب نماز جمعه تهران در تاریخ 5/ 3/ 1396 (روز گذشته) عنوان کرده، واکنش نشان داد. در این نامه آمده است: خواهشمند است براساس اصل دینی رعایت عدالت و تقوی و انصاف و پاسداشت حق‌الناس هفته آینده فرصتی برای پاسخگویی به شبهات و مطالب ناصواب به وزارت کشور اختصاص یابد تا به ارائه توضیحات دقیق و منطبق‌بر واقعیات اقدام کند. در ضمن پیگیری قانونی مطالب خلاف واقع را بخشی از رعایت حقوق مردم می‌دانیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.