| کد خبر: 130272 |

امضای 3 تفاهم‌نامه داخلی در آخرین روز نمایشگاه نفت

تین نیوز

آخرین روز نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با امضای 3 تفاهم نامه با شرکت‌های داخلی به پایان رسید.

 

به گزارش مارین نیوز، نخستین تفاهم نامه در آخرین روز نمایشگاه نفت میان شرکت نفت فلات قاره ایران و جهاد دانشگاهی با هدف پیشبرد همکاری‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید.
این تفاهم‌نامه صبح روز گذشته میان حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و حمید بورد مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران امضا شد.
 
وی در این مراسم با ابراز خرسندی از همکاری‌های جهاد دانشگاهی با مجموعه وزارت نفت، اظهار کرد: هدف ما تولید فناوری و استفاده از فناوری‌های روزآمد در مسیر حل مشکلات صنعت است.
 
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران از مواردی مانند مطالعات مخزن، زمین شناسی دریا، حفاری‌های هوشمند و افقی، تولید مواد شمیایی، مسائل زیست محیطی و بحث بهینه سازی مصرف انرژی به عنوان پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی برای تمرکز فعالیت‌های پژوهشی در حوزه صنعت نفت یاد کرد.
بورد نیز در این مراسم عنوان کرد: جهاد دانشگاهی مجموعه ای کم ادعا و توانمند است و امیدواریم مانند سابق بتوانیم از ظرفیت‌های این مجموعه استفاده کنیم.
 
وی گفت: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف از جمله پاکسازی آلاینده‌های نفتی و تولید مواد شیمیایی مانند دمولسیفایرها، تجارب ارزنده ای دارد و طی ماه‌های آینده چند تفاهمنامه و قرارداد همکاری میان این دو مجموعه امضا می‌شود.
 
بورد ادامه داد: شرکت نفت فلات قاره ایران در صدد استفاده از مواد شیمیایی تولیدی جهاد دانشگاهی در منطقه خارک است و با توجه به بازار مصرف ١٠٠ میلیارد تومانی مواد شیمیایی مورد نیاز این شرکت، امیدواریم امکان استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی بیش از پیش فراهم شود.
 
 
امضای تفاهم نامه همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت مپنا
روز گذشته تفاهم نامه دیگری میان شرکت ملی نفت و شرکت مپنا با هدف مطالعه میدان‌های منصوری و آبتیمور به امضا رسید.
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه در حاشیه امضا این تفاهمنامه با بیان اینکه چشم انداز بسیار روشنی در افق توسعه ای منابع نفت ایران در ماه‌های اخیر و ناشی از مطالعات انجام شده به دست آمده است، افزود: نتایج مطالعات تکمیلی میدان‌های آبتیمور و منصوری نشان از ظرفیت‌های بالای تولیدی دارد.
 
منوچهری افزود: همچنین نتیجه مطالعه میدان‌های آذر و چنگوله نشان می‌دهد که افق تولیدی بسیار بالاتر از آن چیزی است که پیش از این در برنامه توسعه ای این میدان‌ها وجود داشته است.
 
وی انتقال تکنولوژی به شرکت‌های ایرانی فعال در بخش بالادست صنعت نفت را از مزیت‌های مدل جدید قراردادهای نفتی برشمرد و گفت: شرکت‌های ایرانی برای نخستین بار توانسته اند برای طولانی مدت در کنار توسعه میدان حضور یابند.
 
وی افزود: الزام وجود شرکت‌های ایرانی در کنار شرکت‌های خارجی در مدل جدید قراردادهای نفتی انتقال دانش را به همراه دارد ضمن اینکه در این مدل قراردادی انتقال دانش به دانشگاه‌ها به ویژه در بخش ازدیاد برداشت از میدان‌ها دیده شده است.
 
منوچهری با اشاره به سابقه فعالیت شرکت مپنا در بخش نیروگاهی گفت: این شرکت ضمن حضور فعال در بخش ساخت نیروگاه و توربین‌های تولید برق، مدیریت فروش برق هم برعهده داشته است.
وی افزود: خوشبختانه شرکت مپنا در بخش بالادست و پایین دست صنعت نفت نیز توانسته موفق عمل کند و امیدواریم در این عرصه جدید نیز بتواند به خوبی نقش آفرینی کند.
 
منوچهری با بیان اینکه تفاهمنامه مطالعاتی میدان های آبتیمور و منصوری پیش از این با شرکت های دیگری هم امضا شده است، افزود: طرح توسعه این میدان ها بر اساس بهترین پیشنهاد انجام می شود.
وی تولید فعلی میدان آبتیمور را 50 هزار بشکه اعلام کرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده قابلیت تولید از این میدان حدود 400 هزار بشکه برآورد شده است. تولید کنونی میدان منصوری نیز 60 هزار بشکه است که بر اساس برآورد مطالعاتی تولید از این میدان 300 هزار بشکه اعلام شده است.
 
منوچهری افزود: هم اکنون افق بلندی در حوزه توسعه فناوری، اشتغال، بکارگیری متخصصان و ایجاد درآمد ملی پیش روی کشور است.
 
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه با اشاره به وجود پتاسیل های مطلوب نفتی در جنوب و غرب کشور گفت: اکنون موج گسترده ای در نفت در حوزه افزایش تولید نفت و پروژه های ازدیاد برداشت آغاز شده است.
عباس علی آبادی مدیرعامل گروه مپنا نیز در حاشیه امضا تفاهمنامه مطالعاتی میدان های منصوری و آبتیمور از اعتماد شرکت ملی نفت ایران به این شرکت و ایجاد فرصت برای رقابت آنها در عرصه بالادستی صنعت نفت قدردانی کرد.
 
وی با بیان اینکه گروه مپنا تاکنون 50 میلیارد پروژه اجرا کرده است، افزود: این شرکت تاکنون در کشورهای مختلف دنیا پروژه اجرا کرده است ضمن اینکه بیشتر ظرفیت برق کشور را اجرا کرده و یا در دست اجرا دارد.
وی افزود: گروه مپنا در اغلب فازهای پارس جنوبی، واحدهای یوتیلیتی به صورت فعال یا عضو کنسرسیوم، موثرعمل کرده است.
 
وی با بیان اینکه مپنا هم اکنون به عنوان شرکت ارائه کننده راه حل جامع برای اجرای پروژه عمل می کند، افزود: افزون بر این، مپنا اجرای 4 هزار مگا وات نیروگاه با منابع مالی شرکت، سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری در خارج از کشور در عراق و همچنین اجرای پروژه در کشورهای عمان، الجزایر، اندونزی و کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی را در کارنامه خود دارد.
 
وی اظهار امیدواری کرد که شرکت مپنا بتواند در بخش بالادستی صنعت نفت هم اعتماد کارفرما را را جلب کند.
 
مطالعه میدان سپهر به شرکت اویک سپرده شد
سومین تفاهم نامه آخرین روز نمایشگاه، میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت مهندسی ساختمان صنایع نفت با هدف مطالعه میدان سپهر به امضا رسید.
معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه با بیان اینکه تاکنون 28 تفاهمنامه مطالعاتی با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا شده است، گفت: نتیجه امضا این تفاهمنامه‌ها ارائه 75 مورد مطالعاتی است.
 
منوچهری با بیان اینکه شرکت اویک جزء 11 شرکت اکتشاف و تولید ایرانی تعیین صلاحیت شده است، گفت: این شرکت سابقه ای طولانی در بخش نفت و گاز، انجام فعالیت‌های پایین دستی و پالایشگاه‌های نفتی و گازی دارد.
وی با اشاره به فعالیت موفقیت آمیز شرکت اویک در به ثمر نشستن طرح توسعه فازهای 20 و 21 پارس جنوبی، گفت: این فازها هم اکنون با ظرفیت کامل در مدار تولید است.
 
وی افزود: پروژه میدان آذر هم که به کارفرمایی شرکت اویک به تازگی به ثمر رسیده است در آینده تولید نفت 60 هزار بشکه ای را تجربه خواهد کرد.
 
منوچهری میدان سپهر را یکی از میدان‌های غرب کارون اعلام کرد و گفت: تاکنون برای این میدان با دو شرکت دیگر هم تفاهمنامه مطالعاتی امضا شده است. بر اساس مطالعات دریافتی نفت درجا این میدان بیشتر از میزان که قبلا اعلام شده برآورد شده است.
 
 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.