| کد خبر: 26927 |

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تین نیوز عنوان کرد:

◄ بورس و حمل و نقل در هفته گذشته / حضور مپنا در بین ۱۵ شرکت فعال بورس

تین نیوز | بورس اوراق بهادار از آغازین روزهای هفته گذشته روند صعودی را به خود گرفته بود تا در روز 28 مهر با 2 هزار واحد رشد روبرو شده باشد.

به گزارش تین نیوز، در حالی شاخص بورس در چهارشنبه گذشته 71978.6 واحد بسته شد که از روز شنبه شاخص روند صعود به خود گرفته بود، به نحوی که در روز 28 مهر شاخص بورس اوراق بهادار با 2 هزار واحد رشد روبرو شد که با این حساب شاخص بورس با 2154 واحد رشد درهفته گذشته به 74132 رسید.

در این خصوص محمدحسین سلطانی کارشناس بازار سرمایه در خصوص این رشد شاخص بورس به تین نیوز گفت: از دلایل رشد بازار می توان به ورود نقدینگی (اشخاص حقیقی و حقوقی) به بورس، گزارش 6 ماهه شرکت های بورسی، اخبار مثبت تحریم ها، کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و رسیدن قیمت سهام شرکت های بورسی به کف قیمتی  اشاره کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ابراز داشت: درهفته گذشته انعقاد قرارداد با مقام های کشورهای روسیه و اعلام نیاز آنها برای واردات کالا از ایران رویدادی بود که می تواند در میان مدت و درصورت اجرا، به افزایش درآمد صادراتی شرکتهای صادرکننده به این کشور منجر شود. ضمن آنکه باید درنظر داشت افزایش تبادل کالا ازطریق دریا به افزایش درآمد شرکتهای کشتیرانی فعال در دریای خزر نیز منجر می شود.

سلطانی با اشاره به مهلت ارسال گزارش 6 ماهه شرکت های بورسی عنوان کرد: به نظر می رسد جز در برخی صنایع که امکان افزایش نرخ فروش از ابتدای خردادماه داشته اند (نظیر برخی شرکت های پتروشیمی یا مجموعه گروه هایی که همگام با رشد جهانی قیمت های کالاهای خود از این رشد منتفع شده اند) یا شرکت هایی نظیر  برخی از شرکتهای حمل و نقلی و برخی از قطعه سازان خودرو و دارو،عمده گروه ها از تحول چندان مثبتی در گزارشهای شش ماهه برخوردار نیستند و این موضوع نیز به احتیاط مضاعف فعالان بازار و عدم انگیزه برای تزریق نقدینگی جدید دامن زده است.

گفتنی است در آخر هفته فهرست 50 شرکت فعال‌تر بورس اوراق بهادار تهران که هر 3 ماه یک بار مورد بررسی قرار می‌گیرد، برای دوره سه ماه دوم سال93، اعلام شد که بر اساس این گزارش نام شرکت مپنا در میان 15 شرکت فعال بورس اوراق بهادار قرار دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.