| کد خبر: 129534 |

ترفندهای سفر با هواپیما

تین نیوز

برای سفر با هواپیما با روشهای آسان خرید بلیط، نحوه انتخاب صندلی و استفاده از نوشیدنی و غذا در هواپیما می توان شرایط مطلوبی را برای مسافرت مهیا کرد.

 

به گزارش مهر، برای سفر کردن علی الخصوص سفر با هواپیما، ترفندهای بی شماری وجود دارد که می تواند مسافرتتان را از یک از خانه بیرون زدن ساده به گردشی حرفه ای تبدیل کند و به طور یقین، اولین و مهمترین ترفند آن هم، نحوه تهیه کردن بلیط هواپیماست.

 

برای این کار، چند راه بیشتر وجود ندارد، یا می بایست با مراجعه به یک آژانس مسافرتی، از اپراتور فروش درخواست کنید تا بلیط هواپیمای مورد نظر شما را رزرو و خریداری کند یا اینکه خود، دست به کار شوید و یک بلیط هواپیما برای پرواز سیستمی یا چارتر دلخواه خود بخرید.

 

با قدری تامل، متوجه می شویم که در دنیای شلوغ امروز، خریدهای غیر حضوری، بسیار ساده تر و سریع تر اتفاق می افتند و همین امر نیز موجب شده که جمع کثیری از مسافران، به خریدهای اینترنتی تمایل داشته باشند. اما قبل از هر خریدی می بایست در انتخاب سامانه و اپلیکیشن خرید بلیط هواپیما دقت کرده و سامانه ای را انتخاب کنید که از اعتبار آن اطمینان کافی دارید. یکی از سامانه های معتبری که می توانیم در این خصوص به شما معرفی کنیم، سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیمای قاصدک ۲۴ است.

 

این سامانه با بسیاری از ایرلاینها و شرکت های هواپیمایی نظیر، ماهان، معراج، ایران ایر، آسمان، تابان، زاگرس، آتا و ... قرارداد دارد و اقدام به عرضه مستقیم بلیط آنها می کند. همچنین خرید بلیط هواپیما از قاصدک ۲۴، به سادگی و تنها با در اختیار داشتن اطلاعات شخصی، یک کارت بانکی متصل به شبکه شتاب و رمز دوم آن و آدرس یک پست الکترونیکی و حتی بدون نیاز به ثبت نام در سایت، امکان پذیر است.

 

علاوه بر اینها می توانید بلیط هواپیمای مورد نظر خود را از اپلیکیشن موبایل قاصدک ۲۴، که با نسخه های اندروید و IOS گوشی های هوشمند سازگار است نیز خریداری کنید. حال که نخستین گام را برداشتیم، بد نیست بدانید که ترفندهای بیشتری، نظیر آنچه در ادامه خواهیم گفت، وجود دارند که توصیه می کنیم در زمان حضور در پرواز به آنها توجه کنید.

 

نوشیدن چای و قهوه در هواپیما ممنوع!

تحقیقات صورت گرفته بر روی سلامت آب هایی که جهت نوشیدنی های گرم در هواپیما استفاده می شوند، حاکی از آن است که شرایط موجود در هواپیما، موجب رشد باکتری هایی نظیر E. coli و Staphylococcus در این آبها می شود که ممکن است در برخی از افراد سبب بروز مشکلات معده، روده و مسمومیت شود، از این رو توصیه می کنیم در هواپیما، تنها از بطری های آب بسته بندی شده استفاده کنید.

 

 کنار پنجره نشسته اید!؟ لباس گرم به همراه داشته باشید

فضای داخل کابین وبیرون آن درحین پرواز، حدود ۶۰ تا ۶۵ درجه سانتیگراد اختلاف دما دارند، همین امر نیز موجب می شود که صندلی های کنار پنجره حتی با وجود عایق بودن شیشه ها، سردتر از سایر مکان های کابین باشند. جالب است بدانید این اختلاف دما، در فصول گرم سال بیشتر حس می شود چرا که در تابستان اغلب مسافران به جهت آنکه شرایط موجود را پیش بینی نکرده اند، لباس مناسب به همراه ندارند.

 

بالش های بادی خطرناک!

اگر برای تکیه دادن سرتان به پشتی صندلی، از بالش های بادی استفاده می کنید، بهتراست بدانیدکه این کیسه های کوچک، چندان هم بی خطر نیستند و در صورتی که بیش از حد باد شده باشند، ممکن است در اثر تغییرات فشار هوا در هواپیما بترکند و دردسر ساز شوند.

 

غذای بیشتری می خواهید!؟ صندلی های انتهایی را انتخاب کنید!

مزیت صندلی های ردیف جلویی در این است که هنگام فرود نیاز نیست، زمان زیادی را به انتظار بایستید تا بتوانید از هواپیما خارج شوید، اما اگر صندلی های انتهایی را برای نشستن انتخاب کنید شانس مضاعفی برای به دست آوردن غذای بیشتر خواهید داشت، چرا که بسیاری از مهمانداران از مسافران انتهای کابین، دست و دلبازتر پذیرایی می کنند!

 

امن ترین صندلی هواپیما کجاست؟

نکته آخر اینکه، هر چند پیش بینی سوانح هوایی و میزان آسیب ها در آن، غیرممکن است اما آمارها نشان می دهد که امن ترین مکان برای نشستن در هواپیما، قسمت های انتهایی و دم آن است چرا که قریب به اکثر هواپیماهایی که دچار سانحه می شوند از قسمت جلویی و کابین خلبان با زمین برخورد می کنند که در این صورت قسمت های انتهایی کمترین آسیب را می بینند و بدین ترتیب مسافران شانس بیشتری برای زنده ماندن و نجات خواهند داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.