| کد خبر: 128209 |

رشد اقتصادی از دستاوردهای برجام بود

تین نیوز

تین‌نیوز| یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به ثمر نشستن برجام را در رشد اقتصادی کشور موثر دانست و گفت که بهبود روابط بین الملل زمینه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کرده است.

 

به گزارش ایسنا، سیده فاطمه حسینی  با اشاره به تاثیر برجام بر رشد اقتصادی کشور گفت: بدون شک اهتمام رئیس جمهور و مجموعه دولت در خصوص به ثمر رساندن برجام تاثیرات بسیار مثبتی در رشد اقتصادی کشور داشت و بالارفتن میزان فروش نفت به جز در سایه برجام و اقتدار مدیران نفتی کشور در عرصه بین المللی امکان پذیر نبود.

 

وی افزود: همه به یاد دارند که قبل از برجام میزان فروش نفت ما به چه حدی رسیده بود و امکان وصول همان درآمدها به موقع هم وجود نداشت واین که ما توانستیم سهم خود را از بازار نفت به جایگاه معقول برسانیم از نتایج مهم دیپلماسی هسته ای و بعد از آن دیپلماسی نفتی دولت بود.

 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه‌های دولت در زمینه اشتغال نیز گفت:گام اول که دولت به صورت جدی برداشته است بهبود روابط درسطح بین الملل و خط بطلان کشیدن بر پروژه ایران هراسی در دنیا و نشان دادن روحیه صلح و تفاهم ملت بزرگ ایران به همه جهانیان بود که به درستی نیز اتفاق افتاد و زمینه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کرد .

 

حسینی ادامه داد: در گام دوم بعد از ثبات و رشد اقتصادی حاصله و عبور از بحران های مختلف، زمان به ثمر رساندن اهداف نهایی و ایجاد اشتغال در کشور است زیرا بر پایه زمینه های ایجاد شده می توان به این مهم دست یافت.

 

وی اضافه کرد: نیاز امروز کشور وعده های تقسیم قطره ای ثروت نیست بلکه برداشتن گام های محکم برای اصلاح ساختار اقتصادی و برنامه ریزی هدفمند برای خلق ثروت ملی و مدیریت زاینده آن است تا از این طریق با محرومیت زدایی توسعه پایدار اقتصادی محقق گردد.

 

این نماینده اصلاح طلب مجلس خاطرنشان کرد: مردم ما دیگر تحمل فضای یارانه ای که به نابودی اقتصاد مملکت بیانجامد را ندارند بلکه از دولت آینده رشد متوازن و حفظ ثبات به دست آمده را می‌خواهند، ثباتی که در این دولت به درستی اتفاق افتاد و از آن در جهت ایجاد زمینه حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و خلاق و رشد کارآفرینی استفاده شد.

 

حسینی در پایان توجه دولت به شرکت‌های دانش‌بنیان را قابل تقدیر دانست و گفت: کلید حل مشکلات اشتغال کشور در سایه توجه به کارآفرینی است و برنامه‌هایی که دولت در این زمینه دارد اگر در دولت بعد نیز دنبال شود شاهد کاهش بیش از پیش نرخ بیکاری خواهیم بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.