| کد خبر: 76164 |

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران تاکید کرد:

انتظارات مدیریت شهری از دولت در تدوین لایحه برنامه ششم

تین نیوز | معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در نشست شورای مدیران این حوزه با اشاره به تدوین پیش نویس لایحه برنامه ششم توسعه در دولت، به مواردی که نیاز به تدبیر و اخذ نظر کارشناسی حوزه مدیریت شهری دارد اشاره و انتظار خود از دولتی که تدبیر و امید را شعار و محور فعالیت خود قرار داده است، بیان کرد.

 ناصر امانی در این جلسه گفت: بررسی احکام و بندهای مرتبط با مدیریت شهری در کارگروه‌هایی که در دولت تشکیل شده بود و نمایندگان شهرداری تهران نیز در دو کارگروه آن حضور داشتند، مورد بحث و تبادل نظر قرار می گرفت که به یکباره جلسات این کارگروه‌ها لغو و اعلام شد لایحه برنامه ششم توسعه کشور به صورت متمرکز تدوین می شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهم در ایجاد چالشهای فرا روی شهرداری تهران و سایر کلان شهرها عدم توجه شایسته به احکام و بندهای مرتبط با مدیریت شهری در برنامه‌های پنج ساله قبلی توسعه و عمران کشور بوده است افزود: توقع ما این است که در برنامه ششم، این توجه ویژه حداقل در چند مورد اساسی که معضل امروز مردم در کلان شهرها می باشد، صورت پذیرد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری، مهمترین این موارد را محیط زیست و آلودگی در کلان شهرها معرفی کرد.

وی همچنین به حمل و نقل و ترافیک و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: عدم توجه به احکام برنامه های توسعه کشور در گذشته و در این حوزه باعث شده که هم بر کمیت و کیفیت ارائه این خدمات در کلان شهرها تاثیر نامطلوب گذاشته شود و هم خود به یکی از عوامل آلودگی زیست محیطی در کلان شهرها مبدل شود.

ناصر امانی همچنین به ایمنی و پیشگیری از بحران در کلان شهرها اشاره کرد و افزود: بخش بزرگی از کلان شهر تهران بافت فرسوده می باشد و در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه بسیار آسیب پذیر است و شهرداری تهران گام های موثر در تغییر بافت های فرسوده برداشته است، لذا معتقدم که می بایستی از مدیریت شهری در برنامه ششم توسعه در جهت پیشگیری از بحران در کلان شهرها هم مشورت گرفته شود و هم وظایفی در این حوزه و با تامین اعتبارات لازم به آن محول شود.

معاون شهردار تهران به تدوین پیش نویس لایحه مدیریت جامع شهری در دولت نیز اشاره و خواستار تعیین تکلیف آن شد.

وی به احکامی در برنامه های پنج ساله توسعه قبلی و در جهت واگذاری وظایف و تصدی گریهای دولت در حوزه مدیریت شهری به شهرداری ها اشاره کرد و گفت: این احکام به علت فراهم نشدن ساز و کارهای لازم هرگز اجرایی نشده است و انتظار شهرداری تهران آن است که در برنامه ششم توسعه تعیین تکلیف شود.

امانی در پایان سخنان خود به یکی از احکام در پیش نویس برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: احتمالا نظر برخی در دولت آن است آئین نامه اداری و مالی شهرداری ها را تغییر و وزارت کشور را متولی تصویب بندهای آن نمایند که این به معنای دولتی کردن شهرداری ها، بزرگتر کردن دولت و ایجاد وابستگی شهرداری ها خصوصا در کلان شهرها به دولت خواهد بود که هم با احکام قبلی در برنامه های پنج ساله توسعه کشور و هم با سیاست های کلی نظام در جهت کوچک و چابک سازی دولت در تضاد است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.