| کد خبر: 36926 |

معاون شهردار تهران مطرح کرد:

◄ اجرای کامل طرح " خط سفید " از سال ۹۴ / آغاز اجرای آزمایشی در مناطق ۶ و ۸

تین نیوز | معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز طرح خط سفید به صورت پایلوت در منطقه 6 و 8 تهران و بزرگراه های صدر، نیایش و شهید بابایی خبر داد و گفت: این طرح با آغاز سال 94 در مناطق 22 گانه پایتخت اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، جعفر تشکری هاشمی در یکصد و بیستمین جلسه علنی از دور چهارم شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اجرای طرح «خط سفید خط هدایتگر» عنوان کرد: بر اساس برنامه پنجم برای گسترش فرهنگ ترافیک این اقدام فرهنگی به عنوان زبان هدایت ترافیکی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این که راه، خودرو و انسان، عامل ترافیک هستند، گفت: در خدمات ترافیکی در مدیریت تقاضا و عرضه با موضوعاتی چون فرهنگ و قانون روبرو هستیم. الگوی جهانی چهار E را شامل آموزش، ارزیابی، مهندسی و اعمال قانون را برای مقابله با ترافیک مطرح می کند. همچنین در بخش زیرساخت ها پایین بودن تجهیزات و کیفیت سوخت نیز از دلایل افزایش ترافیک در شهر است. از سوی دیگر نبود محرومیت های اجتماعی برای متخلفان و نقصان نظارت یکپارچه بر رفتارهای شهروندان از جمله مسائل قانونی است که با آن روبرو هستیم.

وی با بیان این که قصد ما این است که بگوییم خط یعنی مانع قانونی شدید که در صورت تخلف از آن هزینه هایی را متخلفان متحمل می شوند، عنوان کرد: باید خط قرمز برای عابر و رانندگان تعریف شود. در عمل نیز باید اجرا و چگونگی آن و زمان بندی را در نظر گرفت.

تشکری هاشمی با بیان این که منطقه 6 و 8 و بخشی از اتوبان ها و عابران پابلوت این طرح هستند، خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح، بنابر تصمیم شهردار، مدیریت عالی این طرح که شامل زیرساخت ها است بر عهده خود ایشان است تا به عنوان مطالبه جدی مردم مطرح شود.

وی با تاکید بر همکاری قوه قضائیه و نیروی انتظامی برای اجرایی شدن این طرح اظهار کرد: در مدیریت زیرساختی نیز باید تمهیداتی از جمله تجهیز شهر به سیستم های هوشمند حمل و نقل بجای استفاده از نیروی انسانی، تکمیل علائم موثر در هدایت رانندهف اصلاح الکوهای هندسی شهر و افزایش سیستم حمل و نقل را اندیشید.

برای آغاز کار در منطقه 6 برخی زیرساخت ها را از جمله خط کشی ها و گارد ریل ها را ساماندهی کردیم، عنوان کرد: بر اساس روش های جدیدی که در برخی از کشورها در جریان است، با نوار قرمز رنگ در تقاطع ها، حریم امن را برای عابران در نظر گرفتیم. همچنین خطوط زبر را به دلیل لغزندگی حذف کردیم و خط کشی ها به گونه ای رسم شد که کمترین خطا را رانندگان داشته باشد.

معاون شهرداری تهران با ابراز خرسندی از رعایت قانون توسط شهروند ان در منطقه 6 با وجود ارائه نشدن آموزش ها در ابتدای طرح، خاطرنشان کرد: در بزرگراه بابایی از سه راه آزمایش تا شهران و نیز بزرگراه نیایش و صدر نیز این پایلوت انجام شد. همچنین تلاش کردیم مسیر یکنواختی را در معابر تهیه و نواقص را برطرف کنیم زیرا اگر معابر استاندارد باشد اکثریت به قانون عمل می کنند. از سوی دیگر در مدیریت فرهنگی افزایش سطح پایبندی با رفتار اخلاق مدار و آرامش شهروندان با محوریت کودکان و با تاکید بر مفاهیم دینی را درنظر داریم زیرا این پروژه فصلی و مقطعی نیست و تا استقرار نظم آن را ادامه می دهیم.

تشکری هاشمی با تاکید بر لزوم حضور مقتدرانه پلیس و دستگاه قضائی برای اجرای این طرح، عنوان کرد: با آغاز سال 94 در کل شهر تهران این طرح اجرایی می شود. زیرا شرایط ترافیک در کشور نامطلوب است و با تاکید مدیران و کار بر رفتارها می توان آن را تصحیح کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.