| کد خبر: 268648 |

شهرداری مماشات نکند؛اعتبار اورهال قطارهای مترو هزینه شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر در بودجه سال ۱۴۰۲، دو هزار و ۱۴۰ میلیار تومان برای اورهال قطار ها منابع گذاشتیم برای این بود که حادثه ای که ریشه در مسائل فنی داشته باشد به وجود نیاید.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر در بودجه سال ۱۴۰۲، دو هزار و ۱۴۰ میلیار تومان برای اورهال قطار ها منابع گذاشتیم برای این بود که حادثه ای که ریشه در مسائل فنی داشته باشد به وجود نیاید.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکوایران، جعفرتشکری هاشمی با اشاره به حادثه چپ کردن قطار مترو اورهال شده در کناراتوبان شهید فهمیده گفت: این حادثه بسیار نگران کننده بود بایستی علت این حادثه را کارشناسان مشخص کنند، درست است که این قطار در خط تست بوده اما اگر خدایی نکرده در زمان سرویس دهی بود می توانست تبدیل به یک حادثه دلخراش شود و بحران شود.

او ادامه داد: خدا را شکر می کنیم که در خط تست این حادثه پیش آمده ولی باید بررسی شود که چرا برای این قطار چنین حادثه ای پیش آمده ومنتظر گزارش ها خواهیم بود و از طریق شورای شهر هم موضوع را پیگیری می کنیم تااطلاعات دقیق را به شورا ارسال ومشخص شود ریشه های این حادثه چه بوده است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: یک وسیله نقلیه تا زمانی که نو است به خوبی کار می کند اما زمانی که فرسوده شد می تواند حادثه ساز شود اگر در بودجه سال ۱۴۰۲، دو هزار و ۱۴۰ میلیار تومان برای اورهال قطار ها منابع گذاشتیم برای این بود که حادثه ای که ریشه در مسائل فنی داشته باشد به وجود نیاید اگر ما درجلسه شورای شهر هم نسبت به این موضع انتقاد کردیم واز شهرداری توضیح خواستیم که چرا از منابع به درستی استفاده نکرد برای این بودکه نگران چنین حوادثی بودیم اگر در این موضوع قصور انسانی باشد باید با متخلفان برخورد لازم شود و اگر نقص فنی بوده باید مشخص شود نقص فنی حادث بوده یا نقص فنی مستمر بوده از گذشته بوده است امیدواریم به زودی گزارش دقیق و کارشناسی در این حوزه تهیه شود.

تشکری هاشمی تأکیدکرد: شهرداری دیگر مماشات نکندومنابعی که در اختیارشان گذاشتیم را هرچه سریعتر برای رفع نقص ناوگان به کار گیرند تا این اتفاقات تکرار نشود.  

روز دوشنبه این هفته  یک رام قطار درکنار اتوبان فهمیده چپ کرد، پس از انتشار تصاویر این حادثه در فضای مجازی شهرداری تهران اعلام کرد ،طبق بررسی های انجام شده درباره حادثه چپ شدن یک رام قطار در پایانه صادقیه، این قطار DC در مرحله تست برای اورهال بوده که دچار حادثه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.