| کد خبر: 266493 |

طرح جامع حمل و نقل تهران دارای ایرادات جدی است

موضوعات ریلی شهر تهران همچون تراموا و آل ارتی باید بصورت مشخص در شورای شهر تهران به تصویب برسند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به الزام بررسی و تصویب طرح جامع حمل و نقل تهران در شورای شهر، گفت: تا زمانی که اشکالات برطرف نشوند؛ طرح قابل اجرا نیست.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید جعفر تشکری هاشمی در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم تصویب طرح جامع حمل و نقل تهران در شورای شهر گفت: در مصوبه  برنامه ۴ ساله چهارم گفته شده شهرداری تهران موظف است، پیش از آنکه بخواهد طرح جامع حمل و نقل تهران را برای تصویب به شورای عالی هماهنگی ترافیک  کشور ارسال کند آنرا  را به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد.

وی ادامه داد: اما عزیزان ما در شهرداری تهران کلمه ارائه را به عنوان صرفا تشریفات اداری تلقی کرده‌ و گفته‌اند طرح را در قالب یک CD به شورای شهر تهران ارائه داده‌اند؛ اما به هیچ عنوان نه منظور قانونگذار این بوده است و نه عقل و منطق و این را می‌پذیرد که در برنامه ۴ ساله چهارم فقط تقاضا کنیم  طرح را ارسال و در مهم ترین راهبردها و سیاست های شهری بررسی و تصمیمی گرفته نشود.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه قبلاً نیز گفته‌ایم که شورای  شهر تهران به عنوان سیاستگذار اداره شهر،  باید طرح را بررسی و تصویب کند گفت: در ماده ۸۰ قانون شوراها و در بند ۲۳ و ۲۴  آن به صراحت گفته شده طرح‌ جامع شهرسازی که ترافیک را هم شامل می‌شود باید به شورای اسلامی شهرها بیاید و تصویب شود و این مُر قانون است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: دوستان شهرداری ادعا می‌کنند که فقط باید طرح جامع شهرسازی که در قانون به صراحت بیان شده است را به شورای  شهر تهران ارائه دهند؛ اما باید تأکید کنم در گذشته تمام اجزای طرح‌های جامع در قالب طرح شهرسازی ارائه می‌شدند و اکنون به دلیل اهمیت طرح‌ها آنها تفکیک شده‌اند و نباید از این موضوع برداشت اشتباه کرد و باید تمام طرح‌ها در شورا مورد بررسی قرار گیرند.

طرح جامع حمل و نقل تهران دارای  ایرادات جدی است

وی با بیان اینکه درخصوص فایلی که شهرداری تهران به شورای شهر تهران ارسال کرده بود چندین جلسه تخصصی با متخصصان و خبرگان  برگزار شده است، گفت: در این جلسات با اشکالات جدی در طرح مواجه شدیم شاید اگر این اشکالات وجود نداشتند این چنین بر روی آن پافشاری نمی‌کردیم تا منجر به ایجاد چالش شود، اما وقتی طرح ناقص و دارای ایرادات را دیدیم و حتی خود مشاور طرح نیز به نقص و ایرادات اذعان کرد و از ما برای رفع آنها مهلت خواست دیگر نمی‌توانیم اغماض کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به احکام دیگر برنامه چهارم گفت: در حکم یازدهم برنامه چهارم  نیز تاکید کرده‌ایم که موضوعات ریلی شهر تهران همچون تراموا و آل ارتی باید بصورت مشخص در شورای شهر تهران به تصویب برسند؛ اما این موضوع  نیز در دل طرح جامع مطرح ‌و تصمیماتی خارج از مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا  اقدام شهرداری تهران و ارسال طرح بدون تصویب آن در شورای شهر قانونی است یا خیر؟ گفت: این اقدام از نظر ما واجد ایراد است؛ زیرا برای ارسال طرح، مصوبه صریح و الزام قانونی وجود دارد حتی اگر به فرض محال، قانون نیز وجود نداشت باز هم نمی‌توانستیم طرحی که دارای ایرادات زیاد است و خود مشاور طرح آنها را پذیرفته، تصویب شده ببینیم.

تشکری هاشمی افزود: حتی مطالعات بخش‌هایی از سند جامع نیز آماده نکرده‌اند و برای برخی ایرادات نیز پاسخی ارائه نشده و در چنین شرایطی بردن طرح جامع به شورای عالی ترافیک اصلاً منطقی و درست نبوده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: رئیس شورای شهر تهران نیز در حال پیگیری این موضوع است  و در جلسات با شهرداری حتما اشکالات فنی را پیگیری خواهیم کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.