| کد خبر: 265528 |

چمران: تولید کنندگان داخلی اتوبوس به تعهدات خود عمل نکردند

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نظر مدیریت شهری در دوره ششم تامین نیاز پایتخت به اتوبوس از طریق تولید داخلی بود، گفت: متاسفانه تولید کنندگان نتوانسته اند انتظارات ما را بر آورده کنند.

تین نیوز

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نظر مدیریت شهری در دوره ششم تامین نیاز پایتخت به اتوبوس از طریق تولید داخلی بود، گفت: متاسفانه تولید کنندگان نتوانسته اند انتظارات ما را بر آورده کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی چمران روز سه شنبه پیش از شروع دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران دعوت شده تا برای ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در ارتباط با خرید اتوبوس تولید داخل به صحن شورا بیایند.

وی با انتقاد از عملکرد تولید کنندگان داخلی اتوبوس و اینکه با وجود انعقاد قراردادها نتوانستنه اند تعهدات خود را به موقع اجرایی کنند، افزود: البته پیشرفت هایی در این ارتباط حاصل شده ولی آنچه شورا و شهرداری تهران از انها انتظارات داشتند اتفاق نیفتاده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه از نظر قراردادها و انعقاد برای ساخت اتوبوس مورد نیاز شبکه حمل و نقل پایتخت کارها به موقع و خوب انجام شده است، ادامه داد: بر این اساس قرار بود تولید بیشتر باشد تا بتوانیم بخشی از نیازهای خود را از این طریق تامین کنیم که تاکنون تعدادی اتوبوس تحویل شده ولی نتیجه خوبه نبوده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع حمل و نقل و توسعه آن در پایتخت گفت: سال گذشته بودجه شورای شهر تهران در این بخش ۶۵۰ هزار میلیارد ریال بود که ۱۰۰ هزار میلیارد ریال نیز برای توسعه حمل و نقل به آن اضافه شد چون به توسعه حمل و نقل عمومی اعتقاد و تاکید داریم.

بودجه مناسب برای کاهش آلودگی هوا

چمران سپس در ارتباط با وضعیت هوای پایتخت گفت: با توجه به آلودگی هوا، شورای شهر تهران امسال بودجه ای متفاوت نسبت به سنوات گذشته در راستای کاهش آلودگی هوا به تصویب رسانده و امیدواریم آنچه مد نظر داشته ایم، محقق شود.

وی همچنین در خصوص بدهی ۳۱۰ هزار میلیارد ریالی نمایشگاه سئول به شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری منطقه هفت بارها این موضوع را به مسوولان نمایشگاه ابلاغ کرده و قرار است در کمیسیون ماده ۷۷ موضوع بررسی و حکم قضایی نیز صادر شود.

نمایشگاه سئول واگذار می شود

چمران افزود: اقدامات لازم برای واگذاری نمایشگاه در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی در حال انجام است البته زمین نمایشگاه متعلق به آستان قدس رضوی است و نمی دانیم چطور می خواهند آن را در قالب اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار کنند.

رییس شورای شهر تهران در ارتباط با عدم برگزاری نمایشگاه های پُر مخاطب در این مکان یادآور شد: در این ارتباط پیام هایی بدست ما رسیده که تاکید بر جابجایی نمایشگاه های پُر مخاطب است هر چند که آنها نیز با توجه به شرایط نمایشگاه ها را برگزار می کنند.

دویستمین جلسه ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در تالار رسمی ساختمان شورا در حال برگزاری است و محسن هرمزی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران عنوان مهمان این جلسه در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل به اعضای شورا گزارش می دهد.

اساسنامه های سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه های مسافربری، سازمان حمل ونقل و ترافیک، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران نیز در جلسه امروز بررسی خواهد شد و کمیسیون برنامه و بودجه ادامه عملکرد ۶ ماهه تبصره های بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران را تشریح می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.