| کد خبر: 254075 |

ورود نخستین گروه از اتوبوس های جدید تهران تا 8 ماه آینده

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: بر اساس آنچه اطلاع داده شده قرارداد برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس با دو تولیدکننده منعقد شده و می توان امیدوار بود که هفت تا هشت ماه پس از آغاز سال شاهد ورود این اتوبوس ها باشیم.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز مشکل شماره گذاری ون هایی که اخیرا رونمایی شد، برطرف نشده و امیدواریم اختلافی که بین وزارت کشور و سازنده وجود دارد، برطرف و ون ها وارد ناوگان شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  سید جعفر تشکری هاشمی در خصوص روند ورود اتوبوس های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اظهار کرد: در تأمین اتوبوس یا واگن مترو، شرایط اینگونه نیست که تولیدکنندگان تولید انبوه داشته و در انتظار مشتری باشند بلکه به سفارش خریدار اقدام به تولید می کنند، لذا تأمین اتوبوس نیاز به انعقاد قرارداد دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: بر اساس آنچه اطلاع داده شده قرارداد برای خرید 2 هزار دستگاه اتوبوس با دو تولیدکننده منعقد شده و می توان امیدوار بود که هفت تا هشت ماه پس از آغاز سال شاهد ورود این اتوبوس ها باشیم.

تشکری هاشمی گفت: به نظر می رسد هنوز مشکل شماره گذاری ون هایی که اخیرا رونمایی شد، برطرف نشده و امیدواریم اختلافی که بین وزارت کشور و سازنده وجود دارد، برطرف و ون ها وارد ناوگان شود.

وی ادامه داد: در مجموع بین 6 تا 9 ماه زمان می برد تا سازنده پس از انعقاد قرارداد، محصول خود را در بازار و بین خریداران توزیع کند؛ بنابراین پیش بینی ما این است که در سال 1402 بخش اعظمی از اتوبوس ها وارد شود و برای مابقی نیز باید قراردادها به مرحله انعقاد برسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: حتی اگر تأمین اتوبوس ها به سال 1403 نیز برسد باید در ابتدای سال 1402 قراردادها نهایی شود و امیدواریم بخش عمده ای از قراردادها در طول سال منعقد شود.

وی با اعلام اینکه یک هزار و 500 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای جایگزینی خودروهای تاکسی و ون در بودجه پیش بینی شده است، یادآور شد: اگر قاعده را بر کمک 75 درصدی دولت و سهم 25 درصدی شهرداری که پرداخت شده، بگذاریم با رقم یک هزار و 500 میلیارد تومانی می توان 5 هزار ون خریداری کرد.

تشکری هاشمی تأکید کرد: با توجه به اینکه خرید وسایل حمل و نقل عمومی در بودجه مصوب شده با سماجت و جدیت از شهرداری پیگیری خواهیم کرد که این قراردادها را به فوریت به سازندگان داخلی منعقد کنند و حتی اگر سازندگان داخلی نیز نمی توانند تولید کنند باید از خارج کشور از تأمین کرده و وارد کنند، لذا تولید داخلی و واردات از طریق خودروسازان را با جدیت پیگیری می کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.