| کد خبر: 250980 |

چمران: شهرداری تهران برای تکمیل خط ۶ مترو برود پول قرض کند

اینکه مدیران شهری اعلام کردند که به شرط تامین اعتبار این ایستگاه ها افتتاح می شود باید بگویم که این شرط را بردارید و بروید قرض کنید تا این ایستگاه ها تکمیل شوند. همانطور که قبلی ها این کار را کردند.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تلاش دشمنان ایران برای ضربه زدن به کشور، فشارهای داخلی و خارجی و به تعطیلی کشاندن دانشگاه ها بر لزوم جهاد تبیین برای خنثی کردن این توطئه ها تاکید کرد و گفت: اقدامات امیرکبیر در مدت زمان کوتاه صدارتش نشان داد می توان در زمان کوتاه امورات کشور را سامان داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی چمران در جریان برگزاری یکصد و بیستمین جلسه علنی صحن شورا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و امنیت ایران اسلامی با مرور رویدادهای مهم تاریخ کشور به بیستم دی ماه سالروز شهادت میرزاتقی خان امیر کبیر اشاره کرد و گفت: در دورانی که دیگر کشورها در حال پیشرفت بود اما شاه قاجار مشغول عیش و نوش خود بود و کشور با امیال نفسانی شاهان قاجار پسرفت می کرد، این شخصیت به عنوان اسوه ای شاخص و تاریخ ساز نشان داد که در زمان کوتاه می شود به کشور سر و سامان بخشید و توانست در زمان اندک صدارتش تحولی عظیم را برای کشور رقم بزند که همین اقدامات وی سبب شد که دشمنان داخلی و خارجی علیه این پیشرفت ها و تفکرات وی واکنش نشان دهند و در نهایت در چنین روزی وی را در حمام فین کاشان به شهادت رساندند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات امیر کبیر نشانگر این بود که می توان در زمان کوتاه امور کشور را حل و فصل کرد خطاب به مسئولان کشور گفت: دولتمردان بدانند که می شود با خلوص نیت، برنامه ریزی و توانمندی به موفقیت رسید ضمن آنکه همه ما باید دشمن ستیزی، صداقت و صراحت را باید از امیر کبیر بیاموزیم. 

وی به روز ۲۲ دی ماه سالروز صدور فرمان امام برای تشکیل شورای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این شورا به عنوان مجلس موقت در ابتدای انقلاب تشکیل شد و وظیفه تقنین قوانین را داشت. 

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سخنان سخنگوی دولت آمریکا مبنی بر خارج شدن برجام از برنامه غربی ها، یادآور شد: آمریکا روی ارتباطات ایران با روسیه و مسائل داخلی تمرکز کرده است؛ آمریکا به اتفاقات ایران که ریشه های داخلی و خارجی داشت، دل بسته بود.

 وی به غرور و خودخواهی این افراد که زمامداری دنیا را بر اساس ادعای خود به کار گرفته اند، اشاره کرد و افزود: آنها گفته اند تمام دنیا به اندازه یک تکه از روی شلوار جین ما نیز نیستند و با چنین سخنانی بعید نیست که این باور را داشته باشند و برای ما مسئله کسانی هستند که چنین افرادی را باور کرده اند. 

چمران تأکید کرد: فشارهایی از داخل و خارج بر کشور وارد و برای تعطیلی دانشگاه ها به عنوان محلی برای تولیدات علمی، تلاش کردند که ان شاء الله موفق نخواهند شد؛ ما در این زمینه به جهاد تبیین نیاز داریم تا بتوانیم برنامه های آنها را خنثی کنیم.

چمران همچنین در واکنش به تذکر آقامیری در مورد تست گرم مترو خط شش، گفت: اینکه مدیران شهری اعلام کردند که به شرط تامین اعتبار این ایستگاه ها افتتاح می شود باید بگویم که این شرط را بردارید و بروید قرض کنید تا این ایستگاه ها تکمیل شوند. همانطور که قبلی ها این کار را کردند.

وی افزود: وقتی خطوط تکمیل شود آن موقع می توانیم در مورد کاهش آلودگی هوا و ترافیک صحبت کنیم و بروید قرض کنید تا تکمیل این خطوط به پایان برسد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.