| کد خبر: 248841 |

انتقاد عضو شورای شهر از وضعیت بحرانی ترافیک تهران و سکوت مسئولان

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از وضعیت بحرانی ترافیک تهران و سکوت مسئولان انتقاد کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از وضعیت بحرانی ترافیک تهران و سکوت مسئولان انتقاد کرد.

به گزارش تین نیوز، جعفر تشکری هاشمی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به لزوم استفاده از مدیران سابق در شهرداری تهران گفت: از این افراد استفاده کنید و برای آنها حرمت قائل شوید و اجازه ندهید که مدیران سابق احساس غربت کنند.

ترافیک بحرانی تهران نیازمند اقدامات فوری است

وی با انتقاد از وضعیت ترافیک شب گذشته تهران گفت: البته در اکثر شب‌ها وضعیت ترافیک اینگونه است و معابر اصلی و درجه ترافیک‌شان در وضعیت ایستاده قرار دارد و من با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف مشاهده کردم که وضعیت ترافیک دیشب زرشکی بود و تقریبا پنج برابر زمان معمول برای رسیدن به مقصد زمان استفاده شد. مثلا اگر یک مسیری ۲۰ دقیقه بود یک ساعت و ۴۰ دقیقه زمان می‌برد که شهروندان به مقصد برسند که این مسئله نشان می‌دهد ترافیک بحرانی تهران نیازمند اقدامات فوری است.

مدیریت جریان ترافیک به صورت سنتی است

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه می‌دانیم که اقدامات فوریتی اثربخشی لازم را ندارند، گفت: ولی این اقدامات یک مرهمی بر درد مردم است و حالا نیز علاوه بر ترافیک با پدیده وارونگی هوا مواجه هستیم و آلودگی به اوج خود رسیده است؛ اما مسئله آزار دهنده این است که یک سکوت در همه دستگاه‌های مختلف می‌بینیم و این در حالیست که در سال‌های قبل پیام یا اخطار یا تذکری صادر می‌کردند اما حالا نه برای ترافیک و نه آلودگی هوا اقدام موثری نمی‌شود و این در حالیست که برابر اطلاعات واصله سیستم‌های هوشمند شهر دچار نقایصی شده و بعضا مدیریت جریان ترافیک به صورت سنتی است.

پیشنهاد تشکیل جلسه فوری شورای ترافیک تهران برای مشکل ترافیک پایتخت

وی با بیان اینکه پیشنهاد می‌دهم که تشکیل جلسه فوری شورای ترافیک تهران با حضور مسئولان مربوطه انجام شود، گفت: همچنین واحدهای مسئول گزارشی در خصوص اقداماتشان به شهرداری بدهند.

تشکری هاشمی همچنین پیشنهاد داد که راستی آزمایی در مورد آمارهای ارائه شده از سوی شهرداری تهران انجام شود و افزود: شورای شهر یک برنامه راستی آزمایی بگذارد تا ببینیم آنچه که شهرداری می‌گوید با آنچه که در عمل انجام داده چه تفاوتی دارد؟ و همچنین از شهرداری می‌خواهم که برای حل بحران‌های فوریتی توجه لازم را داشته باشد؛ بطوریکه می‌بینیم شهرداری برای جدول وسط خیابان و اقدامات غیر ضرور دیگر، بودجه صرف می‌کند؛ اما در مقابل اقدامات فوریتی کاری نمی‌کند.

مهدی چمران نیز در واکنش به این تذکر با بیان اینکه شما به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل پیگیر برگزاری جلسات اضطراری شورای ترافیک تهران باشید، گفت: مسئولان مربوطه را برای ارائه گزارش در این زمینه به شورا دعوت می‌کنیم اما می‌دانید که آنها نیز پاسخ، بهانه و دلایلی می‌آورند.

وی با بیان اینکه جدول‌های شهر برای برخی ناندانی شده که همه را حتی شورا و شهرداری را رنگ می‌کنند، گفت: چندی پیش جدول‌های وسط بزرگراه صیاد شیرازی را می‌خواستند تعویض کنند که ما همانجا آنها را متوقف کردیم چرا که بلوک‌های سیمانی خوبی داشت و به آنها گفتیم که بروید به جای این کارها یک اتوبوس بخرید که ورود حتی یک اتوبوس به تهران غنیمت است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.