| کد خبر: 248749 |

تشکری هاشمی در بازدید از ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران مطرح کرد؛

ضرورت شناسایی راهکارهای اندازه گیری و کنترل آلاینده ذرات معلق در خودرو ها

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در برنامه نظارت میدانی هفتگی کمیسیون عمران شورای شهر اینبار با حضور در مرکز معاینه فنی نیایش و دیدار با مدیر عامل و مدیران ستاد مرکزی معاینه فنی از نزدیک در جریان روند فعالیت این مجموعه قرار گرفت.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در برنامه نظارت میدانی هفتگی کمیسیون عمران شورای شهر اینبار با حضور در مرکز معاینه فنی نیایش و دیدار با مدیر عامل و مدیران ستاد مرکزی معاینه فنی از نزدیک در جریان روند فعالیت این مجموعه قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران این بازدید در روز شنبه مورخ 21 آبان ماه 1401 ساعت 8 صبح در محل مرکز معاینه فنی نیایش با حضور  سید جعفر تشکری هاشمی و قائمی به همراه جمعی از مشاورین آن شورا، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا، مدیرعامل ستاد معاینه فنی به همراه جمعی از مدیران انجام شد.
در آغاز جلسه گزارشی در خصوص تعداد مراکز معاینه فنی شهر تهران، ظرفیت سالانه ایجاد شده و میزان مراجعات و نحوه پراکندگی آن در سطح مناطق 22 گانه شهرداری توسط مدیرعامل ستاد معاینه فنی ارائه شد. سپس اقدامات و برنامه های آتی ستاد با دو رویکرد اثربخشی سازمانی و بهبود کیفیت و ارتقا کسب و کار در ارتباط با پیشنهاد طرح معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک تهران به شورای ترافیک شهر تهران ، اصلاح دستورالعمل های مرتبط، گسترش و تجهیز دوربین های پلاک خوان به کد جریمه معاینه فنی، شناسایی و اصلاح فرایندهای شاکی ساز جهت بهبود خدمات، توسعه امور مشتریان، تضمین خدمات ارائه شده در مراکز اهتمام مجموعه در راستای ظرفیت سازی با استفاده از توانمندی بخش خصوصی ، اعتماد سازی با رویکرد جدید تبدیل مراکز معاینه فنی به خانه های سلامت وسایل نقلیه شهر تهران، ایجاد کسب وکارهای جدید در مراکز معاینه فنی و ارتقا بهره وری از طریق افزایش شیفت کاری و آموزش به راهبران تشریح گردید.
در ادامه سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر آلاینده غالب در هوای شهر تهران ذرات معلق کوچکتر از ٢.٥ میکرون است گفت: این در حالیست که برابر استانداردهای تعریف شده، آلاینده ذرات معل ق  در آزمون های مراکز معاینه فنی تعریف نشده لذا انجام مطالعات و پژوهش به منظور شناسایی و احصاء راهکارهای اندازه گیری آلاینده ذرات معلق در خودروها و نحوه کاهش آن ضرورت دارد
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حفظ سلامت و ایمنی دو نکته غیر قابل مماشات در موضوع ترددهای شهری و جاده ایی خودروها است تصریح کرد: انتظار میرود با هماهنگی و در تعامل با پلیس راهور تمامی دوربین های پردازش تصویری و پلاک خوان سطح شهر تهران به منظور ثبت تخلف نداشتن معاینه فنی کد اعمال قانون داشته باشند. به همین منظور پیگیری الزام اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی از پلیس راهور در دستور کار کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران قرار خواهد گرفت.
تشکری هاشمی با اشاره به آمار ارایه شده از سوی مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودورهای شهر تهران مبنی بر مشمول بودن ٣.٥ میلیون خودوری شهر تهران به دریافت معاینه فنی و مراجعه ١ میلیون ٢٠٠هزار خودرو به مراکز معاینه فنی تهران و ١ میلیون ٦٠٠ هزار خودرو به معاینه فنی های اقماری گفت: اینکه حدود ١.٥ برابر مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران ، مراجعه به مراکز شهرهای اقماری صورت میگیرد تناقضی است که باید براى آن چاره اندیشی شود چرا که نشان میدهد مماشات بیشتری از سوی مراکز معاینه فنی اقماری صورت گرفته که تمایل مالکان خودرو به دریافت معاینه فنی از مراکز اقماری را افزایش داده است.
وی پیشنهاد کرد: گزارشی از وضعیت مراکز معاینه فنی شهرهای اقماری تهیه و در اختیار شورای اسلامی شهر تهران و شورای ترافیک تهران قرار گیرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران از پیشنهاد اجرای طرح معاینه فنی خودروهاى پلاک تهران در مراکز معاینه فنى شهر تهران  استقبال کرد و گفت:  بی شک شورای ششم هم از این طرح حمایت خواهد کرد.
وی با اشاره به ضرورت تهیه گزارشی از وضعیت فنى  خودروهاى داخلى و خارجی به تفکیک نوع سیستم و تیپ، نقص فنی غالب و سال ساخت محصولات گفت: شناسایی و گردآورى داده های مراکز معاینه فنی و تهیه و تدوین چنین گزارشی بی شک هم برای شورای شهر، پلیس راهور و هم وزارت کشور و صنایع خودرو سازی راهگشا خواهد بود.
تشکری هاشمی در ادامه مدیریت ارتباط با مشتری، هوشمندسازی فرآیند صدور معاینه فنی و شناسایی و احصاء نقاط قوت و ضعف فرآیند دریافت معاینه فنی را از دیگر ضروریاتی خواند که میتواند در جلب و جذب شهروندان جهت دریافت معاینه فنی تاثیرگذار باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت پراکندگی مراکز معاینه فنی در سطح شهر تهران یادآور شد: پراکندگی مراکز در سطح شهر تهران همگن نبوده لذا میطلبد با توجه ویژه به تقاضاى شهروندان و بر اساس مطالعات انجام شده، جانمایی مراکز جدید صورت گیرد.
وی در پایان با بیان ضرورت مشارکت بخش خصوصى در طرح هاى توسعه اى شهرى تاکید کرد: شهردارى تهران باید از توان و ظرفیت بخش خصوصى در ایجاد مراکز معاینه فنى بهره ببرد و نقش نظارتى ستاد معاینه فنى هرچه بیشتر تقویت شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.