| کد خبر: 246293 |

زنگ خطر بزرگراه آزادگان به صدا در آمده است

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت : بزرگراه آزادگان یکی از پرتصادف‌ترین و پرتلفات‌ترین بزرگراه‌های پایتخت است که "زنگ خطر" آن به صدا در آمده است .

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: بزرگراه آزادگان یکی از پرتصادف ترین و پرتلفات ترین بزرگراه های پایتخت است که "زنگ خطر" آن به صدا در آمده است.

به گزارش تین نیوز به نقل، مناطق جنوبی تهران یکی از مقصدهای محبوب مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران برای بازدید است. لیست چالش های قدیمی این مناطق در این سال ها کوتاه هم نشده است.

به تازگی سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از منطقه 18 بازدید کرده است. او با اعلام اینکه مجموعه مدیریت شهری، نگاه ویژه و توجه مضاعفی نسبت به مناطق جنوبی شهر تهران دارد و به همین دلیل، نخستین جلسه نظارت دوره ای این کمیسیون را در منطقه ۱۸ برگزار کردیم، گفت: در بررسی پروژه های ترافیکی و عمرانی، قبل از هر چیز باید بدانیم چه تعداد از پروژه ها فعال هستند و پروژه های فعال، چه میزان تخصیص بودجه، ترزیق نقدینگی، جذب منابع و پیشرفت فیزیکی داشته اند.

وی با اشاره به اینکه اولویت اول در طرح های شهری اتمام پروژه های نیمه تمام است، اظهار کرد: در تعریف و اجرای پروژه های حمل و نقلی و عمران شهری در ابتدا باید با توجه به منابع محدود در اختیار، اولویت ها را احصاء و به ترتیب اهمیت، آنها را اجرا کنیم و قبل از شروع هر پروژه جدیدی، طرح های نیمه کاره را به سرانجام برسانیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در اجرای پروژه های منطقه ای ابتدا باید ببینیم آن پروژه واجد "ارزش ترافیکی" است یا خیر، تصریح کرد: «ارزش ترافیکی» به معنای آن است که با اجرای هر پروژه بر اساس نیازسنجی های حمل و نقلی چه میزان از نیازمندی های ترافیکی اکثریت شهروندان برطرف می شود و برای نمونه، تعریض یک خیابان با هزینه های هنگفت تملک و اجرا، اگر به محل پارک مغازه داران آن خیابان تبدیل شود، فاقد ارزش ترافیکی است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه حضور و بازدید از مناطق در قالب نظارت دوره ای، حمایت و کمک به مناطق برای اداره بهتر امور و پیشبرد پروژه هاست، اظهار کرد: سرعت پیشرفت پروژه های اجرایی در مناطق مختلف شهر کُند است و دلایل و عوامل این کُندی باید ریشه یابی و چاره جویی شود و به این منظور، علاوه بر ثبات مدیریتی، عواملی همچون لزوم تأمین منابع، تزریق نقدینگی و تفویض اختیارات از اهمیت و ضرورت ویژه ای برخوردار است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه وضعیت حال حاضر پروژه های اجرایی در شهر نیازمند "شوک" اساسی به سیستم و پیگیری جدی دارد، تصریح کرد: تصمیمات غلط همچون تمرکز گرایی در برخی امور و مجموعه ها که مدیری در یک سازمان، از واگذاری بخشی از اختیارات خود به مناطق خودداری می کند و می خواهد تمشیت همه امور را شخصاً بر عهده داشته باشد، رویه ای غلط است که باید اصلاح شود.

نماینده مردم تهران در شورای شهر با اعلام اینکه باید به تصمیم گیری های غلط پایان داده شود و برای نمونه، تخریب یک فضای سبز محلی که مردم یک محله از آن استفاده می کنند، برای احداث پارکینگی که تعداد محدودی از دارندگان خودرو از آن استفاده می کنند و ارجحیت ساخت جایِ پارک برای خودروهای شخصی به حفظ فضایی برای استراحت و آرامش جمعی، رویکردی غلط است که باید مورد تجدید نظر قرار گیرد، تأکید کرد: باید به نوعی برنامه ریزی و عمل کنیم که مردم به راحتی به واحدهای شهرداری تهران و مدیران شهری دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه با وجود همه مسائل و مشکلات موجود باید در میدان کار، روحیه ای شاداب، باانرژی و پرتوان داشته باشیم و در مسیر خدمت رسانی به مردم، ضمن عمل به قانون خیلی در قید و بند تشریفات زائد اداری نباشیم و به روند اجرای پروژه ها سرعت ببخشیم، اظهار کرد: به این دلیل به مناطق سرکشی می کنیم که به همکاران مان در شهرداری های مناطق بگوییم که با تمام توان و ظرفیت در کنار شما هستیم و آمده ایم تا با تسهیل گری در امور به حل مسائل و مشکلات مردم کمک کنیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بحث های مربوط به حمل و نقل عمومی از مباحث جدی منطقه ۱۸ است، تصریح کرد: بزرگراه آزادگان یکی از پرتصادف ترین و پرتلفات ترین بزرگراه های پایتخت است که "زنگ خطر" آن به صدا در آمده است و لذا ورود حوزه حمل و نقل و ترافیک و حوزه فنی و عمرانی شهرداری تهران به موضوع آرام سازی و ایمن سازی این بزرگراه پرحادثه از اهمیت و ضرورت ویژه ای برخوردار است.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه سخنان خود با تأکید بر اهمیت موضوع نگهداشت و با اعلام اینکه اگر به توسعه شهر توجه کنیم اما به نگهداشت شهر بی توجه باشیم، در واقع پولمان را دور ریخته ایم، خاطرنشان کرد: نگاه مبتنی بر نگهداشت در اداره و مدیریت شهر به عنوان یک اصل در اولویت قرار دارد و اثربخشی نگهداشت مطلوب از توسعه ای که با نگهداشت نامطلوب همراه است، به مراتب بهتر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: اکوایران

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.